בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/Twitter

שם המשרד: משרד ראש הממשלה

שם הספק: טוויטר

נושא ההתקשרות: פרסום מודעות ממומנות המקדמות תכני הסברה מדינתיים, ביטחוניים וכלליים של מערך ההסברה הלאומי ושל ראש הממשלה באמצעות הרשת החברתית טוויטר. היקף ההתקשרות 300,000 ₪ בשנת העבודה 2012.

חברת טוויטר משלבת אספקטים שונים של העברת מידע תמציתי ועכשווי, חדשותי בעיקר, בתוך רשת של עוקבים ויש לה גם מנגנון חיפוש משלה.

בדיקות שנערכו: בחנו את סוגיית הפרסום הממומן בטוויטר מול הגורמים המקצועיים במשרד החוץ ובלשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ). הנושא נמצא בחיתוליו. נועצנו בד”ר איתן אלירם מנהל תחום הניו מדיה והאינטרנט במטה ההסברה הלאומי ומצאנו שהדרך הטובה ביותר שהיא גם החסכונית ביותר, תהיה, שעובד משרד ראש הממשלה המיומן לכך ינהל את נושא המודעות הממומנות ישירות באתר טוויטר. בדקנו מול החברות ויש למשרדי מימשל מובילים אפשרות כזאת.

לשם בניית התשתית העובדתית הקשורה בהיקפים של וטוויטר ערכנו מחקר אינטרנט מקיף ובכלל זה בדו”חות של חברות מדד מובילות כמו נילסן ומקינזי העולמיות. מצאנו כי לרשת חברתית מובילה זו ישנם מתחרים אך אלו נופלים בהרבה בכמעט כל פרמטר משמעותי עבור עבודתנו. מסקנתנו החד-משמעית היא כי הפעילות ברשת החברתית טוויטר דווקא תהיה בעלת ההשפעה המירבית על הפצת מסרי ההסברה של מערך ההסברה הלאומי, ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה.

מדוע אנו בוחרים בטוויטר ?

1. בגלל האפשרות: בשלב זה טוויטר היא החברה היחידה לתחומה ולגודלה המציעה פרסום ממומן. פרסום זה מוצע במתכונת בטא ונדרש אישור מיוחד כדי לפרסם.(אישור שניתן לנו על ידי הנהלת החברה)

2. בגלל הגודל: 200 מליון משתמשים פעילים אל מול מספרים נמוכים משמעותית.

3. בגלל הרלוונטיות: טוויטר מתגלה כפלטפורמה מועדפת לתחום החדשות. מכיוון שאנו פעילים בתחום זה וגם מיצירם חדשות כל יום ישנה התאמה מקצועית והלימה תקשורתית לבחירה בטוויטר.

4. בגלל הפילוח: טוויטר מאפשרת פילוח נושאי ממוקד מאוד.

5. ניסיון מוצלח: שגרירות ישראל בוושינגטון התנסתה בהצלחה רבה בקמפיין מול טוויטר.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2012

סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2012

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד