בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/BNEF

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה – מינהלת תחליפי נפט

תקנה: 3 (29)

שם הספק: Bloomberg New Energy Finance, BNEF

מהות ההתקשרות: ייעוץ בתחום האנרגיות המתחדשות ע”י חברת BNEF המתמחה בתחום האנרגיות המתחדשות ובפרט בתחבורה מתקדמת ומספקת שירותי ידע עדכניים ושוטפים בתחומים הללו כולל גישה למודלים כלכליים וטכנולוגיים, ניתוח של פרוייקטים שונים המבוצעים בעולם, ניתוח של ההתפתחויות בשווקים ומספקת גישה לצוות של 140 חוקרים ואנשי מקצוע במקומות שונים בעולם עימם ניתן להתייעץ באופן בלתי אמצעי במגוון סוגיות טכנולוגיות ומקצועיות.

סער שפיר ס’ מנהל, מנהלת תחליפי נפט במשרד ראש הממשלה כותב בבקשה כי פעילות מנהלת תחליפי הנפט כוללת בחינה כלכלית, טכנולוגית וסביבתית של מגוון פתרונות מתקדמים בתחום האנרגיה לתחבורה. בהתבסס על פעילות זו, מתקבלות החלטות לגבי השקעות בפרויקטי מחקר ופיתוח, פיילוטים ומדגימים טכנולוגיים, ורגולציה בעלת השלכות רוחביות על משק התחבורה והדלקים בארץ. לצורך פעילותנו השוטפת חיוני להתבסס על תמונה מקצועית ככל שניתן של הטכנולוגיות, השווקים, החברות, הפרויקטים והרגולציה הקיימת בעולם תחומי העיסוק של המנהלת- ועולם זה הוא רחב – מתחבורה חשמלית, דרך ביו-דלקים, ועד גז טבעי ומוצריו השונים.

שירות זה ייחודי בכך שהוא מקיף את מגוון תחומי העיסוק המקצועיים של המנהלת- חשמל, ביו דלקים, גז טבעי ומוצריו; מספק מידע עדכני ושוטף (בניגוד לניתוח חד פעמי של סוגיה); מספק גישה ישירה למומחים בעלי היכרות מעמיקה עם המדינות והשווקים השונים הרלבנטיים לפעילות המנהלת.

במסגרת פעילות המנהלת אנו מכירים (כולל קשר טלפוני, אינטרנטי ופגישות) את השירותים המספקים מגוון מומחים/חברות ייעוץ בתחומי הפעילות שלנו בארץ ואת יכולותיהם וגישתם למידע. בבחינה של יכולות אלו, אנו סבורים שהם אינם יכולים לספק את החבילה הכוללת לה אנו זקוקים – חלק מהספקים מתמקדים בתחום טכנולוגי ספציפי ולא במגוון התחומים בהם אנו עוסקים, חלקם מתמקדים בהיבטים מסוימים בלבד (רק כלכליים, רק טכנולוגיים, רק איכות הסביבה וכו’), לרובם אין את הגישה הנדרשת להתפתחויות בעולם בתחומי העיסוק שלנו, כולל גישה למדינות, אנשים וחברות במדינות השונות.

בעולם קיימות מספר חברות ייעוץ המסוגלות לספק עבודות ברמה הנדרשת, אולם אופי הפעילות של חברות אלו אינו תואם את הנדרש לנו – הן מספקות עבודות בהתאם לדרישה ספציפית. אופן פעילות זה אינו מאפשר את הגמישות הנדרשת על מנת לקבל מענה למגוון הסוגיות שעימן אנו מתמודדים- אנו זקוקים למידע שוטף ועדכני בנושאים משתנים, ועל כן התקשרות עם חברת ייעוץ המספקת ניתוח חד פעמי (במחיר יקר מאוד) אינה מהווה פתרון מספק עבורנו.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2014

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד [היקף כספי: 28,500 דולר לא כולל מע”מ]