בקשה לפטור ממכרז: משרד הרווחה/מוטורולה סולושנס [רכש מכשירים בעלי יכולת הצפנה]

הגוף המפרסם: משרד הרווחה והשירותים החברתיים

שם הספק: מוטורולה סולושנס ישראל

מהות ההתקשרות: התקשרות בפטור ממכרז עם חברת מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ, לצורך רכישת 11 מכשירי טלפון/קשר בעלי יכולת הצפנה המאפשרים תקשורת עם מכשירי קשר ברשת פיקוד העורף (פקע”ר).

התחלת ההתקשרות: 7 בספטמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: מדובר בהתקשרות בפטור ממכרז עם חברת מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ, לצורך רכישה של 11 מכשירי קשר עם צריבת תדרים של גורמי חירום (פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי והצלה) להתקשרות ישירה בשעת חירום. חברת מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ זכתב במכרז במשטרת ישראל מס’ 25/2010 ל”אספקת מכשירי קשר שירותי מרכז מערכת שירותי תחזוקה והתקנת מכשירי קשר“. לפיכך, חב’ מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ היא הספקית היחידה של מכשירי קשר מסוג זה. חב’ מוטורולה הינה היחידה המסוגלת להתקין את  המכשירים עם האמצעים הנכונים והמתאימים כמו גם לשמור על אחריות ותחזוקה שלהם ובעלת סיכוי נמוך לקריסה בשעת חירום.

גולן לאופמן סגן מנהל תחום חירום במשרד הרווחה כותב לוועדת המכרזים כי “בעת חירום נדרשים בעלי תפקידים במשרד לקיים ביניהם תקשורת שוטפת. חלק מהמידע המועבר בין הגורמים הינו לעיתים רגיש ו/או חסוי. על-מנת לאפשר העברת מידע זו יש צורך בקיום מכשיר בעל יכולת הצפנת השיחות. לשם כך אנו מבקשים לרכוש מכשיר זה בעל יכולת הצפנת התשדורת המועברת בין הגורמים. כדי לאפשר תקשורת של המכשיר עם מכשירים אחרים במשרד העובדים ברשת פיקוד העורף (‘ברק כתום’) נבקש לרכוש את המכשירים הנ”ל מחברת מוטורולה סולושנס, היחידה המסוגלת לספק שירות זה היות והיא הגורם המספק את מכשירי הקשר עליהם ניתן ‘להלביש/ רשתות חירום של פיקוד העורף”.