בקשה לפטור ממכרז: משרד החינוך/EDP [במסגרת מערכת ההזדהות וההרשאות של המשרד המונה כיום 2 מיליון משתמשים עם צפי גידול ל- 3 מיליון משתמשים]

הגוף המפרסם: משרד החינוך

שם הספק: EDP

מהות ההתקשרות: מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך ביצע פרוייקט לניהול זהויות והרשאות של עובדי הוראה ותלמידים לצורך גישה ליישומי המשרד. מוצר  Identity Manager, IDM של NetIQ  [כיום, בבעלות חברת Micro Focus] נבחר במכרז סגור. המשרד רכש רישיונות לשני מיליון משתמשים והשקיע רבות בבניית תהליכי עבודה במוצר זה. המשרד זקוק לתוספת רישיונות עבור בוגרים והורים כדי להשלים את הפיתרון.

התחלת ההתקשרות: 1 באפריל  2017; סיום ההתקשרות: 31 במארס 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שלום סננס, ה- CTO של משרד החינוך, כותב בבקשת הפטור כי נציג היצרן (חברת Micro Focus/NetIQ) בארץ, חברת נס טכנולוגיות, העביר אישור למשרד שחברת EDP היא הספק היחיד שיכול לספק למשרד את הרישוי והתחזוקה לתוכנת IDM.

חברת  EDP היא שותף Premium המכיר לעומק את סל פתרונות של המוצר. הספק EDP  נבחן וקיבל הסמכה רשמית של היצרן, בקיא בחידושים העדכניים ביותר, בעל נגישות ל- Engineering של היצרן  ונהנה ממשאבים יקרים טכניים שהיצרן יכול לספק במידת הצורך, כולל הנחות מיוחדות ממחירון היצרן. נכון להיום, EDP הוא שותף ה-  Premium  היחיד בסל פתרונות NetIQ Identity and Access Management בארץ.

משרד החינוך מנהל בימים אלה את מערכת ההזדהות וההרשאות בין הגדולות בישראל המונה כיום 2 מיליון משתמשים, עם צפי גידול ל-  3 מיליון משתמשים. כמו כן, מספקת המערכת תשתית הזדהות והרשאות לעשרות מערכות ושירותים הניתנים למערכת החינוך, על ידי המשרד ועל ידי ספקים חיצוניים במערכת החינוך.

ריבוי המשתמשים, ריבוי הטכנולוגיות והדרישות מציבים למערכת ההזדהות ולמשרד אתגרים טכנולוגיים המחייבים שותף עם יכולות Premium.

שותף Premium: לחברת Micro Focus סל פתרונות גדל המתפרס על הרבה תחומים. בכדי שהשותפים שלה יעמדו במדדי האיכות שלהם לצורך שיווק והטמעת הפתרונות, השיקה החברה באוקטובר 2016 תוכנית שותפים חדשה במסגרתה, שותפים נדרשים לבחור מתוך סל ההיצע את הנושא בו הם מתמקדים, להקצות מספר מוגדר של אנשי מכירות, ארכיטקטים ומטמיעים של הפתרונות  ועל כולם לעבור מבחני הסמכה שיווקיים וטכניים של היצרן בכל הפתרונות באותו נושא. שותף שעמד בהצלחה בכל מבחני ההסמכה מוכר כשותף Premium.