בקשה לפטור ממכרז: משרד הבינוי/מוטורולה [רכישת מכשירים העובדים במערכת התקשורת “ברק כתום” של פיקוד העורף]

הגוף המפרסם: משרד הבינוי/אגף בכיר חירום וביטחון

שם הספק: מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: רכישת מכשירים העובדים במערכת התקשורת “ברק כתום” של פיקוד העורף (פקע”ר) כדי לנהל תקשורת עם כלל תדרי ההפעלה בשעת חירום ועל-מנת להתממשק עם רשתות נוספות הקשורות למערכת התקשורת “ברק כתום”.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016

היקף ההתקשרות: כ- 300,000 ש”ח

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: טיראן ברלזון מנהל תחום ביטחון במשרד הבינוי כותב בבקשת הפטור כי מוטורולה היא היחידה המספקת את מכשירי הקשר למערכת “ברק כתום” של פיקוד העורף ושל מערכת “ניצן” המקבילה שלה במשטרת ישראל. “מערכות אלה בעלות ממסרים נפרדים הפזורים ברחבי הארץ מהווים את התשתית הטובה ביותר בשעת חירום הן מבחינת שרידות המערכת, מבחינת ממסרי הגיבוי וכן מבחינת כלל גורמי ההצלה המחוברים לרשת זו אשר מהן ניתן לקבל תמונת מצב בעת רעידת אדמה (רע”ד) או מלחמה ולמלא את תפקיד המשרד כרשות ייעודית בעת חירום”.

הערות עורך Read IT Now: א. משום-מה בקשת הפטור מציינת שלוש פעמים את שם המערכת של פיקוד העורף כ”ברק אטום” שעה שבכל מקום באינטרנט המערכת מכונה “ברק כתום”. מאידך גיסא יכול להיות שמדובר במערכת אחרת – סודית. ב. תודה רבה לדוברות משרד הבינוי שהתעלמה ממייל + שלוש תזכורות שלי לקבלת מידע הקשור לבקשת פטור זו ולא הגיבה כלל. הסתדרתי בלעדיכם.