בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר – רשות החברות הממשלתיות/שלדור

שם המשרד: משרד האוצר – רשות החברות הממשלתיות

תקנה: התקשרות עם מומחה-יחסי אמון מיוחדים-בדיקת מספר הצעות

שם הספק: שלדור

נושא ההתקשרות: ביום 14.03.2011 אישרה ועדת המכרזים ברשות פטור ממכרז, לפי סעיף 5(א)(2) לתקנות, לצורך התקשרות עם יועץ כלכלי לוועדה המשותפת, המורכבת מנציגי המדינה ונציגי חברת החשמל לישראל בע”מ, לבחירת משקיע ובעל השליטה בחברת התקשורת. בהתאם להחלטות הממשלה, מטרתה של חברת התקשרות, אשר תוקם בידי בעל השליטה שייבחר ובידי חברת החשמל, הינה שימוש בתשתית תקשורת נייחת על גבי רשת החשמל והפעלתה, לצורך מתן שירותי בזק, כהגדרתם בחוק התקשורת.

ביום 14.03.2011 נחתם חוזה עם משרד שלדור אשר תוקפו מסתיים ב- 31 בדצמבר 2012. החוזה קובע בין היתר כי תמורת מתן השירותים תשולם לחברות שלדור תמורה של 530,000 ₪ בתוספת מע”מ. המדינה וחברת החשמל נושאות בחלקים שווים בעלות העסקתם של היועצים. נכון לאמצע נובמבר הגישה שלדור דרישת תשלום בסך של 477,000 ₪ בתוספת מע”מ בגין שירותי הייעוץ שניתנו עד כה.

בעקבות שינויים רבים בתנאי הליך הבחירה, ביצעה חברת שלדור עבודת ייעוץ נרחבת הכוללת פעילות מול משרד התקשורת לשינוי תנאי הליך הבחירה ובהתאם, ביצוע של מספר עדכונים והתאמות של המודל הכלכלי, אשר לא נצפו מראש בחוזה. שלדור לא בחנה את המודל הכלכלי שהציגה חח”י, אלא גיבשה, על פי דרישת ועדת הבחירה, מודל כלכלי חדש. בנוסף, המודל החדש נבחן ועודכן על ידי שלדור מספר פעמים עד לאישורו על ידי ועדת הבחירה.

יצוין כי המועדים לגיבוש ואישור המודל הכלכלי אשר הופיעו בפנייה הראשונית לקבלת הצעות ובחוזה הוערכו בפרק זמן של שבועיים (הובהר בחוזה כי המועדים הללו הינם מועדים מוערכים לגיבוש ואישור המודל, והוועדה המשותפת רשאית לדחות מועדים אלו לפי שיקול דעתה), כאשר בפועל המועדים הנ”ל התארכו לכדי תקופה של כשבעה חודשים. בנוסף, כקבוע בחוזה, ישולמו ליועץ 90% מהתמורה עד למועד פרסום המודעה להגשת פניות להשתתף בהליך בחירת בעל השליטה, אשר חל בחודש אוקטובר 2011.

ביום 18.9.2011 התקבל ברשות מכתבו של עומר טפר, מרכז צוות הייעוץ הכלכלי של שלדור, המפרט, את תכולת העבודה בפועל של חברת שלדור. בעקבות פנייתו של מר טפר מינתה הוועדה המשותפת ועדת משנה ובה נציגי רשות החברות, חח”י, חשכ”ל ואגף תקציבים שהחליטה לדחות את מועד ההחלטה בנושא עד לסיום ההליך לבחירת בעל השליטה בחברת התקשורת.

התחלת ההתקשרות: 7 בנובמבר 2012; סיום ההתקשרות: 13 במארס 2013

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי

הערות: היקף ההתקשרות: 175,500 ₪