בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/טלדור [הנגשה של אתרי אינטרנט לאנשים בעלי מוגבלויות] – בהיקף 3 מיליון ש”ח

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מימשל זמין

שם הספק: טלדור מערכות מחשבים בע”מ

מהות ההתקשרות: רכישת רישונות ושירותי תחזוקה

תקופת ההתקשרות: שנתיים מיום ההתקשרות

היקף כספי: 3 מיליון ₪ כולל מע”מ

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: סעיף 35 לתקנות שיוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג – 2013 עוסק בהנגשת שירותי אינטרנט בהתאם לתקן ישראלי בנושא.

User1st היא טכנולוגיה אשר משווקת בארץ באופן בלעדי ע”י חברת טלדור מערכות. טכנולוגיה זו מאפשרת הנגשה אוטומטית של אתרי אינטרנט ואפליקציות אינטרנט לבעלי מוגבלויות בהתאם לתקן הנגישות הישראלי. המוצר מבצע את ההנגשה ע”י השתלטות על צד הלקוח ללא נגיעה בקוד המקור בשרת וללא כתיבת קוד נוסף. כמו כן מנטר המוצר באופן שוטף את האתר לאיתור אי-עמידה בתקני ההנגשה ומתריע על חריגות. המוצר הוא ייחודי כיוון שהוא תומך בכל השפות ובמיוחד בעברית עם אוריינטציה ימין-שמאל. המוצר יכול לעבוד בתצורת הקנה לוקלית פנים ארגונית המאפשרת עמידה בתקני אבטחת מידע ולא רק בתצורת ענן.

הטכנולוגיה מספקת שכבת קוד ומידע נוספת המותאמת לכל מגבלה בנפרד. בדרך זאת יכול כל משתמש באתר הנדרש לנגישות לבחור לעצמו את הפרופיל המתאים לו ביותר. הפרופילים להם המערכת נותנת פיתרון הם קשיי ראייה, קשיי הבנה (מהירות ומידע נוסף), עיוורון (מכשירי הקראה), עיוורון צבעים, משתמשי מקלדת וירטואלית או אפילפסיה. הפיתרון מספק לבעלי האתרים מענה שלם ועפ”י התקן להנגשת אתרים החל מזיהוי תקלות, תיקונן וכן זיהוי והתרעה של כשלי הטמעה לאורך זמן.