בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/בלאט לפידות [פרוייקט מוערך של 6 מיליון ₪ בשנתיים]

הגוף המפרסם: משרד האוצר – מטה התקשוב הממשלתי

שם הספק: חברת בלאט לפידות יישומים ארגוניים בע”מ

נושא ההתקשרות: חוות דעת של מטה התקשוב הממשלתי בדבר ספק יחיד לתשתית CRM בענן ויישום מערכות רשות החברות הממשלתיות במיקור-חוץ.

האגף למערכות מידע במשרד האוצר מעוניין בתשתית CRM בענן ויישום מערכות לרשות החברות הממשלתיות במיקור חוץ. הארכיטקטורה הנדרשת תכלול פתרון ענן מלא ב- Data Center של היצרן העולמי ובאחריות מלאה של היצרן או נציגו בארץ. בפתרון המשלב הצפנה, רכיב ההצפנה של היצרן יתארח בשרתי ממשל זמין וישמש יישומים במשרדי ממשלה נוספים.

השירותים הנדרשים כוללים: תשתית מלאה אשר תספק את כל השירותים הנדרשים לצורך פיתוח, יישום ואירוח של אפליקציות, בעלות מאפיינים של CRM בענן. השירותים הנדרשים בתשתית זו יכללו, בין היתר, הקמה ותפעול שוטף של כל סביבות העבודה בענן, שלמות ורציפות הפתרון לאחר שדרוגי חומרה ותוכנה, התחייבות לזמינות המערכת וביצועיה, ביצוע גיבויים (כולל DRP), ועמידה בדרישות אבטחת המידע;

הקמת מערכת חדשה עבור רשות החברות הממשלתיות, אשר תיושם על גבי התשתית, תחליף את המערכות הקיימות, ותוסיף להן פונקציונאליות נדרשת כדי לספק מענה מלא לצורכי רשות החברות הממשלתיות. הקמת המערכת תכלול בין היתר אפיון מפורט, ביצוע התאמות בתשתית ה-CRM , פיתוחים משלימים, ממשקים בין מערכות, הסבת נתונים, בדיקות איכות, עליה ליצור, תחזוקה, שינויים ושיפורים, הדרכה והטמעה.

הערכת עלות לשנת ההקמה הראשונה – 5,000,000 ₪; הערכת עלות לשנה השנייה – 1,000,000 ₪.

מיכל מזרחי מנהלת אגף בכיר מערכות מידע במשרד האוצר/מטה התקשוב הממשלתי כותבת בבקשה כי “בדיקת רמת ההתאמה של תשתית ה- CRM לפיתוח מערכות במשרד האוצר כללה בחינה של התשתית מבחינה פונקציונלית וטכנולוגית באילוצי אבטחת המידע. במסגרת הבדיקה השתתפנו בפורמים וכנסים וקיימנו שיחות ופגישות עם לקוחות במגזר הפרטי והציבורי אשר פתחו יישומים בתשתית ה-CRM , ועם חברות ייעוץ ומחקר”.

רשימת דרישות הסף שגובשו לבחירת תשתית CRM בענן כוללת בין היתר דרישות לחוזק וניסיון של הספק והתשתית, פתרון ענן מלא ואחריות כוללת, ועמידה בדרישות אבטחת המידע של משרד האוצר.

הפתרון מוכר על ידי אחת מחברות המחקר הטכנולוגיות הבינלאומיות הגדולות כמערכת או כתשתית CRM בתצורת ענן; לספק לפחות 100 לקוחות ענן בעולם, ולפחות 15 לקוחות בארץ; הספק ביצע לפחות 2 התקנות של פורטל עבור לפחות 10,000 משתמשים חיצוניים בארץ או בעולם; לפחות 3 מההתקנות בעולם הינן בארגוני Enterprise; התשתית כוללת אינטגרציה למערכת collaboration platform; לתשתית תמיכה בעברית; קיומה של תשתית הענן בשטח מדינת ישראל, או לחילופין קיומה של תשתית הענן בטריטוריה זרה ובלבד שמפתח ההצפנה של המידע הרגיש, בהתאם לחוקים, תקנות ונהלים, נמצא בידיים הבלעדיות של בעל המידע, קרי המשרד בישראל. כל תהליך ההצפנה יבוצע בשטחה הטריטוריאלי של מדינת ישראל; הארכיטקטורה הנדרשת תכלול פתרון ענן מלא ב-Data center של היצרן העולמי ובאחריות מלאה של היצרן או נציגו בארץ; במקרה של פתרון המשלב הצפנה, רכיב ההצפנה של היצרן יתארח בשרתי ממשל זמין; כל סביבות העבודה (פיתוח, בדיקות וייצור) וכל קוד המקור נמצאים ב-Data center של היצרן; שדרוגי חומרה, תוכנה בסיסית, בסיס נתונים, תשתית ה- CRM ותשתית הפיתוח יהיו שקופים למשתמש ולגוף הדורש. ההתאמות בתשתית ה-CRM והפיתוחים הייחודיים של המערכת ימשיכו לעבוד תוך שלמות ורציפות הפתרון, וללא התערבות לאחר השדרוגים.

להלן רשימת דרישות הסף שגובשו לבחירת המיישם בתשתית: צוות הפיתוח של המיישם לפרויקט נמצא בגבולות מדינת ישראל; למיישם צוות פיתוח בהיקף של לפחות 20 אנשי צוות בעלי ניסיון בתשתית זו; למיישם יישומים אצל לפחות 10 לקוחות בהיקף של 100 משתמשים בכל יישום; המיישם הוא שותף רשמי של היצרן לצורך ביצוע פרויקטי יישום ללקוחות הקצה בתשתית זו; המיישם ביצע אימון אצל היצרן לפיתוח בתשתית ליישום המוצר בטכנולוגיה הנדרשת על פי דרישות אבטחת מידע.

ממצאי תהליך הבדיקה מראים כי הפתרון המוצע מאת הספק חברת Salesforce.com בשילוב מנגנון הצפנת הנתונים DRO מבית היצרן, הוא היחיד העונה על כל דרישות הסף ועל כן הוא מהווה ספק יחיד לתשתית.

“ככל הידוע לנו, קיימים כשלושה מיישמים לפיתוח בתשתית ה- CRM של חברת Salesforce.com בארץ, אולם רק אחד מהם עונה על דרישות הסף כמפורט. לאור כל האמור ובהתאם לדרישות הסף כמפורט בחוות דעת זו, אנו סבורים כי המיישם היחיד שעונה על דרישות הסף הינו חברת בלאט לפידות – יישומים ארגוניים בע”מ, באמצעות תשתית CRM מאת חברת Salesforce.com. מיישם זה מספק הן את תשתית ה-CRM והן את היישום”.

התחלת ההתקשרות: 5 בדצמבר 2012; סיום ההתקשרות: 4 בדצמבר 2014

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד