בקשה לפטור ממכרז: משטרת ישראל/HP [פיתוח מודול רפואי במערכת SAP]

שם המשרד: משטרת ישראל (מ”י)

תקנה: 3 (29)

שם הספק: היולט-פקרד (ישראל) בע”מ

נושא ההתקשרות: פיתוח מודול רפואי במערכת סאפ (SAP). בתוכנית העבודה של פרוייקט מב”ט לשנים 2011-2012 קיימת משימת הקמת מודול רפואה: פיתוח תיק רפואי ממוחשב שיאפשר בין השאר שימור פרטי המטופל, היסטוריית טיפולים קודמים כולל תרופתיים וכן ביקורים במרפאות משטרתיות ובתי-חולים וזאת כמענה לצורכי מערך הרפואה במשטרת ישראל. המטרה היא לתת פיתרון למערך הרפואה בנושאי ניהול מרפאות לסוגיהן, זימון תורים, תיק רפואי, מעקב אחר קבוצות סיכון, ניהול בדיקות רפואיות ועוד.

במשך מספר חודשים נבחנה מערכת שנבנתה בבתי-חולים כחלק מפרוייקט מרכב”ה על-בסיס מודול SAP-ISH ונמצאה מתאימה לצורכי המשתמשים. מערך הרפואה בחן גם מוצרי מדף שאינם SAP אך אלו נפסלו משום מדיניות ראש מינהל טכנולוגיות למחשב נושאים הקשורים בניהול משאבים במערכת SAP כשזו מסוגלת לתת לה פיתרון. התפיסה גורסת כי עם הקמת מערכת ERP שהיא מערכת כוללת לניהול משאבי המשטרה, כל נושא הקשור לניהול משאבים אמור להיכלל בתוך המערכת.

בבקשת פטור ספק יחיד מפורטות הנסיבות שהובילו לבחירת חברת HP כמיישמת המודול הרפואי וביניהן: תנאי הכרחי להתקשרות מ”י עם חברה למימוש מודול הרפואה הוא היותה מיישמת של המודול במערכות ציבוריות רבות היקף בישראל תוך התחשבות בתהליכי הרפואה הנהוגים בארץ וכן שהיישום יתאים להתקשרות עם קופות החולים בארץ, מימוש חוק הבריאות הממלכתי וחוקים רגולטיביים נוספים.

בבדיקות של משטרת ישראל נמצא כי חברת HP היא היחידה המממשת את מודול הרפואה בארץ והיא מציעה למשטרת ישראל את מימוש היישום בהתאם לצורכי המשטרה כולל כל הפיתוחים הקיימים בפרוייקט נמ”ר – מיחשוב בתי-החולים הממשלתיים.

הבקשה מפרטת את ייחודיותה של חברת HP לעומת חברת IBM (שהקימה מערכות רפואיות לחו”ל ללא ניסיון יישום מוכח בארץ).

היקף הפרוייקט: כ- 3.83 מיליון ₪ עד לסוף שנת 2015, לפני מו”מ. כל התשלומים יבוצעו בין השנים 2012-2015 ולפי התקדמות אבני הדרך.

התחלת ההתקשרות: 31 בדצמבר 2011; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד