בקשה לפטור ממכרז: חברת החשמל לישראל (חח”י)/IBM

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י)

שם הספק: יבמ ישראל

מהות ההתקשרות: חברת החשמל לישראל בע”מ מתכוונת להתקשר עם חברת יבמ ישראל בע”מ לצורך הרחבת תשתית שרתי POWER תוצרת חברת IBM, המוגדרים כשרתים או כתחנות עבודה קריטיות וציוד נלווה. במסגרת רכש זה יירכשו השרתים ותחזוקתם לשלוש שנים + שנתיים אופציה.

החלטה: אושר

הערות: בנימוקים לאישור הבקשה נאמר כי “חברת יבמ ישראל בע”מ היא הנציגה הבלעדית בארץ של היצרן לצורך התקשרות זו. במסגרת ההתקשרות המבוקשת, חברת יבמ ישראל בע”מ יצרנית השרתים תרחיב את שרתי  ה- POWER  של חברת  IBM בדגמים חדשים.
חברת יבמ ישראל אינה מסמיכה חברות למעט הסמכתה של יבמ ישראל עצמה כנציגת היצרן, לספק שרותי תחזוקת חומרה ו/או תוכנה לציוד, ועל כן לא ניתנה גם הסמכה לתחזוקת הציוד ברכש זה, לאף חברה אחרת בישראל.

ככל שחברת החשמל מעוניינת לקבל שירות תחזוקה מיטבי מחברה שהוסמכה לכך, וקבלת תמיכה והדרכה מקצועית מיבמ בעת הצורך, הרי שהדבר יכול להתבצע כיום אך ורק ע”י חברת יבמ ישראל.

זאת ועוד, אנשי יבמ אף נמצאים בקשר רציף (24X7)  עם מעבדות יבמ העולמית למקרים בהם נדרשת התערבות לפתרון בעיות מורכבות, המצריכות לעיתים שדרוגי Microcode לצורך ביצוע התיקון הנדרש. רק חברת יבמ ישראל מספקת שרות תחזוקה הכולל את האמור לעיל, וכן ניטור מערכות למרכז השירות של יבמ (תוך נגישות לתמיכת מעבדות היצרן) וקבלת עדכוני/שדרוגי תוכנה ברמת מיקרו-קוד, שרשאי לבצע רק היצרן ו/או יבמ ישראל – שהוסמכה מטעמו”.