בקשה לפטור ממכרז: המשרד להגנת הסביבה: וויב גארד [תוכנה לניטור רציף של אנטנות סלולריות]

שם המשרד: המשרד להגנת הסביבה

תקנה: 3 (29)

שם הספק: Wave Guard Technologies

נושא ההתקשרות: רכישת תוכנה לניטור רציף של אנטנות סלולריות. מנהל אגף ערכות מידע במשרד ביקש אישור להתקשרות עם חברת Wave Guard Technologies בפטור ממכרז לשם רכישת מערכת בקרה על מקורות קרינה בלתי מייננת. בטכנולוגיות דור I ודור II (IDEN, GSM) וכן דור IV של מערכות התקשורת הסלולרית. המערכת תשרת את אגף קרינה, ותאפשר פיקוח רציף ויומיומי על אלפי אתרי שידור סלולריים.

המשרד רכש בעבר מחברת Wave Guard Technologies תוכנה המאפשרת ניטור רציף של אנטנות סלולריות בדור שלישי. תוכנה זו מנטרת אך ורק את האנטנות המשדרות בטכנולוגיה של דור שלישי וכתוצאה מכך נמנעה מהמשרד היכולת לבצע פיקוח ובקרה על האנטנות המשדרות בדור ראשון ושני.

לשם כך מבקש אגף מערכות מידע להתקשר עם חברה זו לצורך רכישת מוצר ייחודי המתחבר למידע הגולמי אותו מייצרת האנטנה הסלולרית. המערכת יודעת לגזור את הנתונים הדרושים לפיקוח ולהעבירם למערכת המותקנת במשרד. מערכת זו מאפשר מעקב רציף אחר החריגות ותיקון הליקויים בזמנים קצרים. המערכת תאפשר למשרד להגביר את האכיפה בנושא ולוודא עמידה של החברות הסלולריות בתנאי הרישיון שהוגדרו להן. המערכת המבוקשת תאפשר כאמור ביצוע פיקוח ובקרה על אנטנות המשדרות בדור ראשון ושני וכן דור רביעי. עלות רכישת המערכת 1,000,000 ש”ח

החברה הנה הספק היחיד המסוגלת לספק מערכת מסוג כמפורט לעיל ויש לה פטנטים ייחודיים בכל הנוגע להתחברות לאנטנה הסלולארית ומיצוי המידע הרלוונטי לצרכי אכיפה.

בנוסף, למשרד צורך דחוף בניטור כלל הטכנולוגיות בתחום הסלולר ולמיטב ידיעתנו אין בשוק כל חלופה למערכת המוצעת.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2012; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד