בקשה לפטור ממכרז: המשרד לביטחון הפנים – משטרת ישראל (מ”י)/תים מחשבים ומערכות

שם המשרד: המשרד לביטחון הפנים – משטרת ישראל (מ”י)

תקנה: 3 (29)

שם הספק: תים מחשבים ומערכות בע”מ

נושא ההתקשרות: רישוי ותחזוקה ובנק שעות למוצר קונטיניואיטי – Recover Guard. מינהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל מחוייב להבטיח המשכיות טכנית ויכולת אספקת שירות גם במצבי כשל טכני מלא או חלקי. בשל כמות השרתים הרבה הנמצאת כיום [כ- 800 שרתים שנמצאים בסביבת המחשב הראשי ובמתקן גיבוי] וקצב הגידול המהיר, על המינהל לספק טיפול מקיף ונאות למערכות על-מנת להבטיח שהן מצידן יוכלו לספק רמת הגנה גבוהה לאורך זמן.

עיקר הקושי באספקת הגנה נאותה נובע מהעבודה עם מספר רב ביותר של טכנולוגיות בלתי תלויות זו בזו אשר מקיפים צוותים שונים. משמעות הדבר היא שלאורך זמן ובשל השינויים התכופים בסביבה ייתכנו חריגות הולכות וגדלות בין מערך הייצור למערך הגיבוי שבין תוצאותיהן ניתן לציין: מידע קריטי שנוסף ועם הזמן אינו מוגן באופן מלא; בעיות תצורה (קונפיגורציה) בקשר עם רכיבים. קשה מאוד לאתר תקלות מסוג זה ונדרש מאמץ רב ושוטף המחייב תיאום מוחלט בין הצוותים ובין המערכות. הפיתרון שהסתמן היה איתור כלי המאפשר המשכיות עסקית ושרידות בסיסי נתונים.

נבדקו ארבעה מוצרים של חברות שונות מהמובילות בתחום השרידות העסקית [חברת Continuity, חברת NetApp, חברת EMC וחברת HDS] ונקבעו חמישה פרמטרים שהמוצרים חייבים לעמוד בהם: ניטור תהליכי רפליקציה, בדיקת PRO ו- RTO, השוואת קונפיגורציה וחומרה בין שרתי קלסטר, בדיקת ביצועים של תשתית ה- SAN ובדיקת שרידות בסיסי הנתונים ומערכת הקבצים. המוצר של קונטיניואיטי היה היחיד שענה על חמשת הפרמטרים שנקבעו לבדיקה.

התחלת ההתקשרות: 31 בדצמבר 2011

סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2013

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד