בקשה לפטור ממכרז: המרכז למיפוי ישראל/טלדור [2 מיליון ₪ ל- 16 חודשים]

הגוף המפרסם: משרד הבינוי והשיכון/המרכז למיפוי ישראל (מפ”י)

תקנה: 3 (29)

שם הספק: טלדור מערכות מחשבים (1986) בע”מ

מהות ההתקשרות: מכרז ע/377 – פיתוח שרת המפות דור ב’ בקשה להרחבה ומימוש אופציה ההתקשרות עם חברת טלדור; סיבות להרחבה: שינויים טכנולוגיים הוספת יכולות של קוד פתוח שינוי תפיסה לגבי מנגנון עדכון שכבות הנגשת האתר הרחבות במסגרת פרויקט תשתיות לפי החלטת ממשלה

התחלת ההתקשרות: 26 בנובמבר 2017; סיום ההתקשרות: 31 במארס 2019

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז

הערות: המרכז למיפוי ישראל מבקש להרחיב ההתקשרות עם טלדור לצורך פיתוח שרת המפות דור ב’. המכרז המקורי עם טלדור היה על סכום של 5,4450,387 ₪ (לא כולל מע”מ ותחזוקה) לאחר זכייתה במכרז.

“מדובר במכרז לפיתוח שרת המפות דור ב’. המכרז מכיל כ- 200 משימות-על וכן משימות-משנה לפיתוח, בין השאר העברת שרת המפות לסביבת המובייל, הרחבה של האיזור הקבוצתי, מגוון יישומים מתקדמים למזג האוויר, לתחבורה בזמן אמת, לנתונים סטטיסטיים ועוד”.

“אתר המפות הממשלתי משמש כתשתית גיאוגרפית עבור משרדי הממשלה וכן משמש את הציבור הרחב. כיום האתר מכיל מעל ל- 200 שכבות מידע בנושאים מגוונים אשר משמשים את המשרדים השונים. הנתונים מוצגים כשכבות מידע גיאוגרפיות על רקע מפה טופוגרפית או על רקע תצלום אוויר.

“השימוש באתר על-ידי הגופים השונים יוצר למעשה תיאום ושפה משותפת בין כי הגופים. המידע מרוכז באתר אחד כאשר יש יתרון משמעותי לצפייה בנתונים ממקורות שונים על גבי תשתית גיאוגרפית אחת.

“האפשרות להשתמש באתר מייתרת את ההשקעה בפיתוח, רכישת תוכנות וחומרות, תחזוקה ועוד עבור כל משרד בפני עצמו ויוצרת חיסכון ומניעת כפילות בפיתוח מערכות. השימוש באתר חינמי הן עבור משרד הממשלה והן עבור הציבור”.

“כעת מבקש המשרד את הרחבת ההתקשרות בסך של 2,090,467 ₪ כולל מע”מ. מטרת הרחבה זו הינה לצורך מימוש משימות נוספות על בסיס המכרז. זאת בשל צרכים שעלו במהלך פיתוח המשימות ובהם שינויים הנדרשים בעיקר בפיתוח האיזור הקבוצתי באתר בהתאם לדרישות משרדים שונים; הוספת יכולות של קוד פתוח; שינוי תפיסה לגבי מנגנון עדכון שכבות המשרדים השונים, והקמת סביבת עבודה עבור כל משרד; ביצוע הרחבות נדרשות במסגרת פרוייקט תשתיות”.

יאיר פראנק ראש רשות התקשוב הממשלתי ותמר קליין מנהלת תחום בכירה מחשוב ומערכות מידע המליצו לאשר את ההתקשרות.