בקשה לפטור ממכרז: המכס ומע”מ/חברת מטאור [התקשרות בהיקף יותר מ- 2 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד אוצר/אגף המכס ומע”מ

שם הספק: מטאור מערכות טכנולוגיה וארגון בע”מ

מהות ההתקשרות: ליווי וייעוץ בנוגע למערכת סחר חוץ חדשה

היקף ההתקשרות המבוקש: 3,500,000 ₪ כולל מע”מ

היקף ההתקשרות המאושר: 2,032,658 ₪ כולל מע”מ כשמתוך סכום זה 1,693,882 ₪ כולל מע”מ הוא לגבי שנת 2016 וסכום של 338,776 ₪ כולל מע”מ מתייחס לשנת 2017

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית המליצה להעניק את הפטור ממכרז לשנת 2016 עם אופציה (הכפופה לאישור ודיון בוועדת המכרזים) לגבי שנת 2017. החלטה זו היא בכפוף לאמור להלן: המשרד יגיש לסגן בכיר לחשבת הכללית הרפרנט לרשות מתווה לסיום ההתקשרות עם החברה המאושר ע”י ראש רשות התקשוב, עד ליום 1.9.2016. המשרד ידווח אחת לרבעון  לסגן בכיר לחשבת הכללית על סטטוס ההתקדמות בעבודה על הפרוייקט וסיום ההתקשרות עם חברת מטאור [ההדגשה – במקור; א.ל.].

ביום 5/11/2002 נחתם הסכם בין רשות המסים בישראל לבין חברת מטאור [במסגרת מכרז פומבי 4/2002 – להכנת איפיון מערכת סחר חוץ חדשה]: הכנת מכרז לבחירת ספק המערכת בשיטת מיקור חוץ ולליווי תהליך בחירת הספק, פיתוח, הקמה, הטמעה ואספקת שרותי ייעוץ עפ”י דרישה. ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים עם אופציה להארכות שנתיות בהתאם לתקנות חוק חובת המכרזים ובכפיפות מוחלטת להוראות החשב הכללי ובכפוף למכרז.

במהלך השנים הוארכה והורחבה ההתקשרות מספר פעמים, בסכום כולל של 5,559,000 ₪ כולל מע”מ. ההתקשרות הסתיימה ב- 31.12.2015.

“שער עולמי” הוא אחד מפרוייקטי פיתוח התוכנה הגדולים והמורכבים במשק והיקפו גורר ריבוי סיכונים. כתוצאה מכך נגרמו עיכובים בתוכנית המקורית והצפי החדש להפעלה מבצעית של המערכת נדחה לסוף הרבע השני של שנת 2016. על-פי הצפי המקורי היה צפוי צמצום בהיקף השירותים של מטאור לאחר הפעלת ייבוא בסיסי אך לאור הדחייה של ההפעלה נדחה גם הצמצום. הרשות מבהירה כי ללא המשך הסיוע של החברה אין ביכולת הרשות ליישם את תוכנית העבודה ולאכוף את המשך הפיתוח של המערכת באיכות הנדרשת.

כעת, עפ”י בקשת רשות המסים, “שער עולמי” נמצא בשלב קריטי שמחייב את הגברת הפעילות של מטאור ועל כן בחרה הרשות לצמצם את היקף פעילות החברה רק בשנת 2017.

מילכה נשיאל מנהלת תחום בכיר מחשוב ומערכות מידע מציינת כי מדובר בפרוייקט גדול ומורכב שנמצא בתהליכים מתקדמים של עלייה לאוויר ושעדיין נמצא בסיכון, ולכן החלפת חברה בשלב קריטי של הפרוייקט עשוייה לסכן את השלמת העלייה לאוויר בזמן. יאיר פראנק ראש רשות התקשוב הממשלתי המליץ לאשר את ההתקשרות.

הערת עורך Read IT Now: ידיעה קודמת לגבי הפטורים לחברת מטאור בהקשר זה פורסמה כאן.