בקשה לפטור ממכרז בהיקף 2.9 מיליון ש”ח: משרד הבריאות/ MDClone [רשומות רפואיות סינטטיות לפרוייקט Big Data]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/אגף המחשוב

תקנה: 3 (29)

שם הספק: MDClone/אמ.די.קלון בע”מ

היקף ההתקשרות המבוקש: 2,900,000 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 15 בדצמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: משרד הבריאות מעוניין להתקשר במסגרת פלטפורמת Big Data שלו לפתרון שיאפשר המחשה לחוקרים של סוג הנתונים העומדים לרשותם בטרם קבלת האישורים הרגולטוריים, האתיים וההערכות הטכנית הנדרשת.

לחברת MDClone פלטפורמת תוכנה המייצרת רשומות רפואיות סינטטיות, לחולים פיקטיביים באופן המשמר את התכונות הסטטיסטיות של נתוני האמת של אוכלוסיית המחקר המבוקשת. זאת, על-מנת למנוע את הסיכון של חשיפת מידע רפואי בשלב הגדרת המחקר.

מבדיקה שנערכה המבוססת על חיפוש באינטרנט, שיחות עם ספקים בתחומים משיקים וגם בירורים אצל יועצים של אגף המחשוב במשרד נמצא כי הרוב המוחלט של הפתרונות הקיימים בשוק הישראלי והבינלאומי בתחום הנתונים הסינטטיים מיועד לשלב הבדיקות בתהליך פיתוח תוכנה [Software Development Life Cycle, SDLC].

פיתרון זה (שנמצא בשימוש המשרד) מייצר נתונים בגישה של המרה באמצעות ‘קופסה שחורה’, שאינה מאפשרת להתחקות אחר התכונות הסטטיסטיות של נתוני המקור, ומכאן שלא ניתן להעריך את מידת הקירבה של הנתונים הסטטיסטיים למציאות.

חבילות התוכנה/הפיתרונות המעטים שאינם לצרכי בדיקות כנ”ל נותנים מענה גנרי (הדורש פיתוח נוסף), ללא התאמה למיגזר מסויים, וכמו כן קיימים פתרונות בודדים לסטטיסטיקה תיאורית של התנהגות ברשתות חברתיות.

חברת MDClone היא הספק היחיד שיש לו מנוע ליצירת רשומות רפואיות סינטטיות.