עת”מ נגד מינהל הרכש: ביהמ”ש הוציא צו ארעי לעיכוב הליכי מכרז ציוד תקשורת פסיבי למשרדי הממשלה

ב- 2 בדצמבר 2020 פירסם מינהל הרכש הממשלתי (במשרד האוצר/החשכ”ל) ‘הודעה על עדכון מועדים’ לגבי מכרז 3-2020 לרכישה, אספקה והתקנת ציוד תקשורת פסיבי למשרדי הממשלה.

בעדכון עליו חתום דורון רותם עורך מכרזים מרכזיים נאמר כי “בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, המועד האחרון להגשת הצעות נדחה למועד עתידי בלתי ידוע. המועד המופיע באתר הינו מועד שרירותי לא מחייב. .הודעה המעדכנת על המועד העתידי הקובע תפורסם בהמשך באתר האינטרנט של המכרז”.

= = = = = = = = = = =

מדובר בעתירה מינהלית שהוגשה השבוע לבית-המשפט המחוזי בירושלים (בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים) ע”י חברת טלדור כבלים ומערכות בע”מ. העתירה הוגשה באמצעות עו”ד מאיר בן-שחר (ממשרד יוסף שם טוב ושות’ – עורכי דין).

= = = = = = = = = = =

במסגרת העתירה המינהלית הוגשה גם בקשה דחופה למתן סעד זמני – במעמד צד אחד. בבקשה זו התבקש בית-המשפט להוציא את הצווים הבאים:

+ “להורות למשיב [מינהל הרכש הממשלתי] או למי מטעמו לא לבצע כל פעולה לצורך קידום מכרז מרכזי לרכישה, אספקה והתקנת ציוד תקשורת פסיבי, שמספרו 3-2020 שפירסם המשיב.

+ “להודיע מיידית על דחיית המועד האחרון להגשת הצעות במכרז, הקבוע ליום 2.12.2020 וזאת עד לאחר הכרעה בבקשה המינהלית המוגשת במקביל להגשת בקשה דחופה זו.

+ “בנוסף ולחילופין, מתבקש בית-המשפט הנכבד ליתן כל סעד אחר שייראה לנכון וצודק בנסיבות העניים לצורך שמירת המצב הקיים”.

לדברי העותרת, “[…] במוקד המחלוקת החלטת המשיב שלא ליישם במסגרת המכרז חובת המכרים (העדפת תוצרת הארץ), תשנ”ה – 1995, באופן מלא ובהתאם לדין”.

“המבקשת תטען כי המשיב מנסה להתחמק, פעם נוספת, מקיום תקנות העדפת תוצרת הארץ. בפעם הקודמת (עת”מ 74280-01-19, טלדור כבלים ומערכות בע”מ ואח’ נגד משרד האוצר/המשרד הראשי ואח’), בית-משפט נכבד זה דחה את נימוקו של המשיב מדוע אין בכוונתו ליישם את תקנות העדפת תוצרת הארץ. או אז, במכרז הנוכחי, מצא המשיב נימוק חדש לא ליישם את תקנות העדפת תוצרת הארץ והפעם ב’תירוץ’ כי יש ‘הגנה’ המנטרלת את העדפת תוצרת הארץ מכוח הסכם רכש ממשלתי, הסכם Agreement Procurement Governmental, GPA”.

העותרת אומרת כי טענותיה “[…] מובילות למסקנה כי הוועדה והמשיב לא מילאו את תפקידם כראוי, פעלו בחוסר סמכות, בחוסר סבירות קיצוני, לא בחנו באופן אמיתי את כל העובדות והשיקולים הרלוונטיים, ואף פעלו בניגוד לדין ובניגוד למדיניות המוצהרת של ממשלת ישראל ובניגוד לגישתם של משרדי הממשלה ורשויות ציבוריות אחרות. התנהלות זו אינה עומדת, לשון המעטה, בכללי המינהל התקין ודיני המכרזים”.

= = = = = = = = = = =

כבוד השופט דוד גדעוני כתב בין היתר בהחלטתו: “[…] המועד האחרון להגשת הצעות נקבע למחר, 2.12.2020. קידום הליכי המכרז בשלב זה ועד יסוד התנאים שנקבעו עלול להביא לשינוי מצב הדברים באופן שיכול להקשות על השבת המצב לאחור.

“במצב דברים זה ובשים לב גם לפרק הזמן שחלף מאז פסק הדין בהליך קודם (עת”מ 74280-01-19) ועד לפרסום המכרז הנוכחי, ניתן בזה צו ארעי לעיכוב הליכי המכרז ובכלל זה המועד האחרון להגשת הצעות במכרז, וזאת עד להחלטה אחרת […] המשיב יגיב לבקשה להגשת סעד זמני (למעשה, בקשה לצו ביניים) עד ליום 10.12.2020”.

= = = = = = = = = = =

הערת עורך Read IT Now: באתר זה פירסמתי מספר ידיעות בעבר הן לגבי המכרז הקודם שבוטל בהוראת בית-המשפט והן לגבי העתירה הקודמת של חברת טלדור (עת”מ 74280-01-19, טלדור כבלים ומערכות בע”מ ואח’ נגד משרד האוצר/המשרד הראשי ואח’) [וכן כאן ו- כאן].

= = = = = = = = = = =