בעקבות Brexit וירידת שער הליש”ט: חב’ Asustek תעלה ב- 10/2916 את המחירים בבריטניה ב- 9%

17:26 22.07.2016

קטגוריות: ברקזיט (Brexit) חומרה והיקפי

תגים: , , ,

בעקבות תוצאות ההצבעה במשאל העם בבריטניה בדבר יציאתה מהאיחוד האירופי [ Brexit] וכתוצאה מכך גם ירידה חדה בליש”ט, חברת  Asustek תעלה בחודש אוקטובר 2016 את מחירי מוצריה בבריטניה בשיעור של 9%.

לעומת זאת, חברת Acer טרם החליטה האם, מתי ובכמה להעלות את מחיריה בממלכה המאוחדת.

החברות Hewlett-Packard, HP ו- Dell מחירי המחשבים האישיים שלהן בבריטניה בשיעורים של 9-10 אחוזים.

ב- 12 ביולי 2016 ב- 07:50 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי בעקבות ה- Brexit, חברת HP Inc מעלה את המחירים בבריטניה בשל ירידת ערך הליש”ט ותנודות “חסרות תקדים” בשערי המטבע ביחס לדולר האמריקני הנמצא במגמת התחזקות.

החברה הודיעה לשותפיה כי החל מ- 1.8.2016 יועלו המחירים של פורטפוליו ה- Personal Systems בשיעור של 10%. ההודעה הייתה במייל שתוכנו הודלף לאתר CRN. ההודעה מתייחסת לכל המוצרים המסחריים בקטגוריה זו. כמו בעבר, ההחלטה בדבר מחיר המכירה הסופי לצרכן תהיה נתונה להחלטת נקודות המכירה.

ב- 6.7.2016 פירסמתי כאן בחלון המבזקים של האתר כי ה- BBC מדווח שיצרנית המחשבים האמריקנית Dell וחברת הטלפוניה OnePlus  מעלות מחירי מוצריהן בבריטניה בעקבות ההצבעה במשאל העם על Brexit וירידת הערך של הלירה שטרלינג מול הדולר ויותר מכך מול מטבעות באסיה וכי ההערכות הן שחברות דומות ינקטו בצעדים דומים.

בבריטניה נפוצו דיווחים כי חברת Cisco Systems היא הבאה בתור וכי היא צפוייה להעלות מחירים בשיעור של 14%. החברה לא הגיבה על השמועות הללו. העיתון Guardian הבריטי דיווח כי חברת Lenovo שוקלת אף היא להעלות מחירים אולם טרם פירסמה הודעה רשמית בנושא.

ב- 12 ביולי 2016 פירסמתי ידיעה על נתוני מכירות מחשבים אישיים ברחבי העולם כפי שדיווחו חברות המחקר IDC  וגרטנר. בהודעה של Gartner נאמר בין היתר כי “ההשפעה של הפיחות בערך האירו וכתוצאה מכך עליות המחירים הביאו למצב של ירידה דו-ספרתית (בטווח הנמוך) במכירות המחשבים האישיים. ה- Brexit לא היה בעל השפעה ברבע השני של השנה מעבר להיחלשות המתמדת של ערך הלירה סטרלינג מאז הוכרז בשנת 2015 שייערך משאל עם בנושא המשך החברות של בריטניה באיחוד האירופי. עם זאת, הליש”ט בעידן שלאחר הברקזיט נחלשה בצורה חדה מול הדולר והדבר יגרום לעליות מחירים שסביר כי ילחצו על המכירות בבריטניה ברבע הרביעי של השנה – כלפי מטה”.

העיתון Apple Daily בשפה הסינית מדווח כי חברת Acer וחברת Asustek Computer   יחליטו בשבועיים הקרובים האם להעלות מחירים בבריטניה וגם צפוייה החלטה בעניין של חברת Lenovo.