בעקבות חשיפות הציתותים של ה- NSA: המכירות של חברות אמריקניות בסין עלולות להיפגע

מספר חברות טכנולוגיה אמריקניות מצביעות על מספר פגיעה בפעילותן בסין ופגיעה בהכנסותיהן כתוצאה מכך.

ואולם נראה כי הסיבה העיקרית היא חשיפות הציתותים של ה- NSA בידי אדוארד סנודן הגורמת לכך שהמכירות של חברות אמריקניות בסין עלולות להיפגע.

אנשי חברת Cisco Systems אמרו בימים האחרונים כי לקוחות בסין, ובמיוחד אלה שהם בעלי קשרים עם השלטונות, עלולים לקצץ בהזמנות של ציוד אמריקני בתגובת-נגד להגבלות שהטיל המימשל האמריקני על ייבוא ציוד סיני לארה”ב (בשלל חששות אבטחה) וכן כתגובה לגילויים בדבר היירוטים, הציתותים וההאזנות. בשיחת ועידת עם פרסום התוצאות הרבעוניות של סיסקו אמר John Chambers מנכ”ל החברה בתשובה לשאלה בנושא כי לדבר “יש השלכות בסין”. Rob Lloyd נשיא לענייני פיתוח ומכירות בסיסקו אמר כי חשיפת הפרשה גורמת לעיכובים בהחלטות הרכש של הצרכנים הסיניים.

האנליסט Mark McKechnie מחברת Evercore Partners אומר כי לחשיפה יש “השפעה אמיתית” על הוצאות הטכנולוגיה. לפני חודש כתב Ed Maguire מבנק ההשקעות האסיאתי CLSA כי החשיפה “עלולה לשנות את המשחק עבור חברות טכנולוגיה אמריקניות באמצעות האצת הגדלת נתחי השוק של חברות סיניות”.

יצויין כי לא כל החברות האמריקניות הפעילות בסין ניצבות בפני קשיים במכירות. Brad Brooks מנהל המכירות הראשי בחברת Juniper Networks אומר כי מכירות חברתו בסין לא חוו האטה או ירידה לאחרונה אלא דווקא גידול ברבעון הנוכחי לעומת קודמו. גם חברת EMC Corporation מדווחת על גידול בפעילותה בסין.