בעקבות הכפפת הלמ”ס להנחיות רגולטור אבטחת המידע הממשלתי היא נאלצת לבצע שדרוג מערכות כללי בנושא אבטחת מידע; בשל כך תידחה בשלב זה יציאה למכרז חדש

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס)

שם הספק: בזק בינלאומי בע”מ

מהות ההתקשרות: הרחבת ההתקשרות עם חברת בזק בינלאומי בע”מ לאספקת שירותי אבטחת מידע

היקף כספי: 866,794 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: דיווח פטור משרדי; התקשרות המשך בסמכות ועדת פטור משרדית; הועדה מאשרת את ההתקשרות כהתקשרות המשך המשך בהתאם לתקנה 3(4)(ב)(2(

הערות: בפרוטוקול ישיבת וועדת מכרזים ענ”א נאמר כי ב- 26.10.2011 בחרה וועדת המכרזים של הלמ”ס אל חברת בזק בינלאומי כזוכה במכרז 1/2011 לאספקת שירותי אבטחת מידע. ההתקשרות הוארכה מספר פעמים עד 31.12.2014. הסכום הכולל של כלל ההתקשרויות בתקופה זו עומד על כ- 3 מיליון ₪ כולל מע”מ.

לדברי “שחר כ”ץ מנהל אגף (בכיר) מערכות מידע, בעקבות ביקורות חיצוניות ובדיקת תהליכי העבודה בלמ”ס הוחלט שהלמ”ס היא גוף רגיש ביטחונית כיוון שקיימים בה צברים של מאגרי מידע בתחומים שונים, המכילים נתונים פרטניים ואגרגטיביים, הקשורים לתהליכים שונים במשק הישראלי ויש להגן על הנתונים הללו.

“בעקבות זאת הוכפפה הלמ”ס להנחיות רא”ם (הרשות הממלכתית לאבטחת מידע) והוחלט שעליה להתכנס לסטנדרטים אותם מכתיב רא”ם שהינו רגולטור ממשלתי בתחום.

“עקב כך נאלצת הלמ”ס לבצע שדרוג מערכות כללי בנושא אבטחת מידע בלמ”ס. משמעות השדרוג – הגדרת תהליכים מחודשת, בניית מערכות תומכות כולל מערך בקרה בנושא אבטחת מידע.

“הסיבות לכך שלא נכתב מכרז חדש הן שבתקופה הנוכחית (שנת 2015) והתקופה הבאה (שנת 2016) מאופיינות בעבודה מול הרשות הממלכתית לאבטחת מידע שמגבשת את דרישות האבטחה בארגון. לאחר שיגובשו כל הדרישות ניתן יהיה לאפיין את הדרישות במכרז ולכן יש צורך להמשיך עם המכרז הקיים”.

גם ללא נושא הכפפת הלמ”ס להנחיות הרשות הממלכתית לאבטחת מידע יש הגדלת פעילות שוטפת של הלמ”ס בתחום אבטחת מידע.

באופן מיידי ביקש מנמ”ר הלמ”ס הזמנה מיידית רק עבור חידוש הרישוי והתחזוקה של המוצרים מבזק בינלאומי וציין כי “אי חידוש הרישוי יכול להביא למצב של הפסקת תפקוד של כל מערך אבטחת המידע התפעולי בלמ”ס ותיווצר פריצת אבטחת מידע”.

ידיעות על התקשרויות קודמות של הלמ”ס עם בזק בינלאומי בתחום זה התפרסמו באתר זה כאן ו- כאן.