בעקבות אירועי הטרור בבריסל: חברות תקשורת בישראל ובאירופה מציעות שירות חינם לבלגיה

בעקבות אירועי הטרור הרצחניים בבריסל שהיו ביום שלישי 22.3.2016, חברת  Facebook הפעילה את שירות ה- Safety Check שלה למשתמשים בבריסל ובסביבתה כדי להודיע לחבריהם ברשת החברתית כי לא נפגעו. שירות זה נחנך רשמית באוקטובר 2014 והפעם הקודמת בה הוא יושם הייתה בנובמבר 2015 בהתקפות הטרור הרצחניות בפאריס. גירסה מוקדמת של השירות שימשה את החברה בעת רעידת האדמה והצונאמי שבעקבותיה ביפן בשנת 2011.

אירועי הטרור בבריסל גרמו באופן טבעי לעומס רב על רשתות הסלולר במדינה. הרשויות ושלוש חברות הסלולר [Mobistar/Base/Proximus] ביקשו מהצרכנים שלא לבצע שיחות ולהשתמש ברשתות הסלולר במשורה רק לתקשורת חירום ובמקום זאת להשתמש במסרוני SMS, יישומוני מסרים ומדיה חברתית. בחשבונות הטוויטר שלהן הודיעו  חברות הסלולר הבלגיות כי הן מתמודדות עם גודש התעבורה הסלולרית.

חברות סלולר שבדיות ופיניות הודיעו שהן מאפשרות שיחות, מסרוני SMS/MMS ללא תשלום [רטרואקטיבית משלישי 22.3 ב- 07:00 ועד חמישי 24.3 ב- 07:00] בין שבדיה ופינלנד לבין בלגיה. החברות השבדיות הן Tele2, Telenor, Telia, Tre והחברה הפינית היא Sonera’s Tele Finland.

חברת הוט מובייל הודיעה באתר האינטרנט שלה: בעקבות אירוע הטרור הקשה שפקד את בלגיה, אנו מעניקים ללקוחותינו אשר שוהים בבלגיה, באופן אוטומטי וללא הרשמה מוקדמת, 100 דקות שיחה בחיוג ישיר לישראל, ללא עלות. ללקוחותינו בארץ אשר התכנית שלהם אינה כוללת שיחות לחו”ל, יוענקו 100 דקות חינם בחיוג מישראל ליעדים נייחים בבלגיה באמצעות HOT 017. תוקף ההטבות החל מהיום, ה- 22/03/2016 בשעה 09:00 בבוקר ועד ליום שלישי ה- 29/03/2016, בשעה 09:00 בבוקר שעון ישראל.