בנק ישראל פירסם פנייה לקבלת מידע (RFI) בנושא פיתרון שכפול וניהול מאגרי מידע: “במסגרת פרוייקט בניין המידע, הבנק מקים תשתית חדשה לניהול וארגון מידע, בין השאר, בסביבת ענן ציבורי של הבנק”

הגוף המפרסם: בנק ישראל

נושא המכרז: פנייה לקבלת מידע (RFI) בנושא פיתרון שכפול וניהול מאגרי מידע

מס’ המכרז:  005/2020

מועד אחרון: 12 ביולי 2020

הערות: בפניית הבנק נאמר בין היתר כי “בנק ישראל מנהל מאגרי מידע מסוגים שונים, הן של מידע עיסקי פרטני של הבנק, והן של מידע ציבורי, חלקו מידע מסוג נתוני עתק (Big Data).

“הבנק מנהל כיום את המידע ברשת פנימית מאובטחת של הבנק. במסגרת פרוייקט בניין המידע, הבנק מקים תשתית חדשה לניהול וארגון מידע, בין השאר, בסביבת ענן ציבורי של הבנק. העבודה עם מאגרי המידע בענן מאפשרת לבנק להשתמש ביכולות ניתוח ותחקור של כמויות מידע גדולות, תוך שימוש בכוח מחשוב עצום וגמיש. בעתיד הבנק מתכוון להעביר כמויות נרחבות של מידע לענןף כמו גם סוגי מידע שונים, בכדי לנצל את יכולות האנליטיקה והגמישות במשאבים המתקדמים בענן.

“במטרה לנהל ולייעל את תהליך שינוע הנתונים בין הבנק לענן, מחפש הבנק כלי לשכפול נתונים ומאגרי מידע בין סביבות (רפליקציה), בדגש על רפליקציה של נתונים בין הרשת הפנימית של הבנק לסביבת הענן”.

בין היתר צריך הפיתרון המוצע להציג יכולת התממת נתונים לפי הצורך (השחרה, יצירת מידע סינטטי וכיו”ב) במעבר בין רשתות.

כמו כן: יכולת שכפול וסנכרון של מאגרי מידע בין הרשתות השונות בבנק, “הן בין הרשתות הפנים-ארגוניות והן מול ענן בנק ישראל, וכן בין רשתות (סביבות) שונות בענן, ככל שתהיינה”.