במסגרת הסדר פשרה: נטוויז’ן תוסיף לאתר שלה הבהרה כי שירות אנטי וירוס ואנטי ספאם למייל אינו מקנה הגנה מלאה

13:50 22.12.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר אינטרנט משפט

תגים:

בית-משפט השלום בתל אביב אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד 013 נטוויז’ן בע”מ.

התביעה הוגשה ע”י יוסי פוגל. כבוד השופט רפי חיימוביץ’ סגן נשיא בית-משפט השלום בתל אביב כתב בין היתר בהחלטתו כי “התובע הגיש תביעה שעניינה שירות ‘אנטי וירוס ואנטי ספאם למייל’ שמוכרת הנתבעת ללקוחותיה. לטענתו לא הוסבר לו כראוי כי השירות אינו מספק הגנה מלאה מפני וירוסים וספאם. הנתבעת מצידה טוענת כי לא ניתן לספק הגנה מלאה (100%) וכי הדברים הוסברו לתובע ובנו בעת הרישום לשירות”.

במהלך ההליך המשפטי ניהלו שני הצדדים מו”מ שבסיומו הגישו בקשה מוסכמת לאשר את הסתלקות התובע מן הבקשה לאישור התביעה כייצוגית. בית-המשפט ביקש מספר הבהרות מסויימות לגבי הסכמת הצדדים ולאחר שלושה ימים התקיים דיון בנוכחות הצדדים בו סופקו הסברים והבהרות.

סגן הנשיא החליט לאשר את ההסדר במספר תנאים ובהם ש”בתוך 30 ימים תוסיף הנתבעת לאתר שלה הבהרה כי שירות ‘אנטי וירוס ואנטי ספאם למייל’ אינו מקנה הגנה מלאה (100%) מפני וירוסים וספאם. ההבהרה תיכתב בתנאי השירות  וכן בדף האינטרנט העוסק בשירות האמור. לאחר התיקון תגיש המבקשת צילום מסך של דף האינטרנט לתיק בית-המשפט”. השופט פסק לתובע גמול של 4,000 ₪ ולבא כולו שכר טירחה ש 14,000 ₪ ומע”מ. “התביעה הביאה לשינוי שעשוי להועיל ללקוחות שלא הבינו את מהות השירות”.

התביעה האישית נדחתה והבקשה לאישור התביעה כייצוגית – נמחקה.