במינהל מקרקעי ישראל שוקלים “להיכנס לעולם הקוד הפתוח”

אגף מערכות מידע ומחשוב במינהל מקרקעי ישראל [רשות מקרקעי ישראל – רמ”י] מבקש לערוך מיפוי ובחינה ראשונית של הטכנולוגיות הקיימות אצלו ולקבל הצעה לכניסת המינהל “לעולם הקוד הפתוח”. כך עולה מבקשה שהגיש המינהל לקבלת פטור ממכרז להתקשרות בת חודש וחצי עד חודשיים בהיקף של 42,000 ₪ עם חברת 2BOpen שפורסמה.

נורית פוטרמן מנהלת תחום טכנולוגיות בממ”י כותבת בבקשת הפטור כי “פנינו לחברת STKI [חברת שוורצקוף אינטגרציית ידע בע”מ] אשר נותנת למשרדי הממשלה ייעוץ טכנולוגי”.

לבקשה צורף נוסח מכתבה של חברת STKI מיום 29 במאי 2013 [הערה: המכתב אינו חתום בידי אדם מסויים אלא בידי החברה] האומר: “בתשובה לשאלתך: האם נכון להיום 2BOpen הוא גוף הייעוץ היחידי בישראל אשר פועל בתחום של ייעוץ ומיפוי טכנולוגיות לצורך כניסת הארגון לתחום הקוד הפתוח ולצורך איתור תחומים בהם ניתן להחליף תוכנות קיימות בתוכנות קוד פתוח בישראל תוך התמחות וניסיון רב עם עולם ה- IT Enterprise? תשובתנו הינה: כן”.

הערת עורך האתר: ב- 21.5.2013 פירסמתי כאן באתר ידיעה דומה המתייחסת למשרד החינוך. ציינתי בידיעה כי מנכ”ל חברת 2BOpen הוא טל הרמתי ש”בתפקידו האחרון כסגן החשב הכללי במשרד האוצר היה אחראי על כל המחשוב הממשלתי. קבע מדיניות מחשוב ממשלתית, עסק רבות בבחינה ובחירה של תשתיות תוכנה, ליווה את כל פרוייקטי המחשוב הגדולים של הממשלה והיה אחראי ישירות על מספר יחידות מחשוב, לרבות מימשל זמין, מרכב”ה ERP ממשלתי ויחידות המחשוב של משרד האוצר” (ציטוט מהאתר של החברה).

סמנכ”ל הטכנולוגיות של החברה הוא שרון בן-חיים, ש”בתפקידו האחרון, במשך 11 שנים, שימש כ- CTO וכ- COO של משרד האוצר וכן ניהל את כל צוותי התפעול העוסקים בכך (צוות סיסטם, תקשורת, בסיסי נתונים וסיוע טכני). בשנת 1998 הקים ופיתח את מערכת המשרד הממוחשב “מאור 2000″ ובשנת 2007 יזם את פרוייקט סע”ר (תשתית ה- ECM הכלל-ממשלתית) וניהל את הפרוייקט בשנת ההקמה הראשונה”.