בכנס RSA Conference: מומחי אבטחה מהונגריה ומ- Kaspersky Lab אומרים כי 23 ממשלות באירופה ונאטו הותקפו בידי “MiniDuke”

מומחי אבטחה מחברת האבטחה הרוסית Kaspersky Lab ומהארגון ההונגרי Laboratory of Cryptography and System Security, CrySyS אמרו ב- 27 בפברואר 2013 כי האקרים תקפו עשרות מערכות מחשבים של 23 ממשלות באירופה [ביניהן צ’כיה, אוקראינה,הונגריה, אירלנד, פורטוגל ורומניה] באמצעות תוכנה זדונית בשם MiniDuke שנועדה לריגול ומנצלת כשלי אבטחה בתוכנות של חברת Adobe Systems: ה- Adobe Reader ו- Adobe Acrobat.

הברית הצפון אטלנטית NATO אמרה שמערכות המחשוב שלה הותקפו אך לא נפרצו. גופים נוספים שהותקפו הם צוות חשיבה, מכון מחקר וספק רפואי בארצות הברית, מכון מחקר בהונגריה וישויות אחרות בבלגיה ובאוקראינה,  בסך הכל נפגעו 59 יישויות ייחודיות ב- 23 מדינות אירופאיות, ברובן גופי מימשל רשמיים. הפגיעות היו אפילו לפני שבוע.

מומחי אבטחה אמרו כי ממשלות וארגונים דוגמת נאטו מותקפים מידי יום אולם רמת התחכום של כל אחת מההתקפות שונה. אחד ממומחי האבטחה אמר שהוא מאמין כי מדינה היא האחראית להתקפות הללו.

מומחי האבטחה הציגו את הפרשה בהופיעם במסגרת הכנס השנתי RSA Conference [הנערך ע”י RSA, חטיבת האבטחה של חברת EMC Corporation, ומתקיים בארה”ב בתאריכים 25.2.2013-1.3.2013].