בכנסת הוגשו שאילתות בנושא סיוע ממשלתי לעסקים בעקבות משבר קורונה ובנושא פילוח משרות בתעשייה לפי עוצמה טכנולוגית

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיש ב- 30 בספטמבר שאילתה זהה לשר הכלכלה והתעשייה, לשר האוצר ולשרה לשוויון חברתי

בשאילתות נאמר: “לפי דו”ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס), אחוז העסקים שקיבלו סיוע ממשלתי בעקבות משבר הקורונה, עומד על 45% .

רצוני לשאול: מה הוא אחוז העסקים מהחברה הערבית אשר קיבלו סיוע מכלל העסקים שקיבלו סיוע ממשלתי ומה הוא סוג סיוע ובאילו ענפים?”.

חבר הכנסת אחמד טיבי גם הגיש ב- 30 בספטמבר שאילתה זהה לשר הכלכלה והתעשייה ולשרה לשוויון חברתי. בשאילתה זו נאמר: “לפי דו”ח הלמ”ס, פילוח משרות בתעשייה לפי עוצמה טכנולוגית: בטכנולוגיה עילית עומד על 25.1%, בטכנולוגיה מעורבת-עילית –  על 17.2%, בטכנולוגיה מעורבת-מסורתית – על 23% ובטכנולוגיה המסורתית- על שיעור של 34.7%. רצוני לשאול: מה הוא אחוז המשרות אשר מאוושות בעובדים מהחברה ערבית לפי הפילוח הנ”ל?”.

חבר הכנסת אחמד טיבי גם הגיש ב- 30 בספטמבר שאילתה זהה לשר המדע והטכנולוגיה ולשר החינוך. בשאילתה זו נאמר: “לאור התגליות האחרונות בחלל ובכלל במדעי החלל והאסטרונומיה. רצוני לשאול: מה הוא מספרן של תכניות אשר מאושרות על ידי המשרד? מה הוא אחוז בתי הספר הערביים אשר מופעלות בהן תכניות אלה? האם וגופי חברה אזרחית ערביים בתחום זה נתמכים על ידי המשרד?”.

יצויין גם כי חבר הכנסת יוסף ג’בארין שאל את השרה לשוויון חברתי וגמלאים באותו מועד: “בשנת 2018 מונתה רשות ההשקעות במשרד הכלכלה להוציא שני קולות קוראים לפארקי הייטק בחברה הערבית. אחד טרם פורסם, מפני שהמשרד לא העביר 10 מיליון ₪ למשרד הכלכלה, כפי שחוייב. רצוני לשאול: מדוע הכסף לא הועבר? מתי בכוונת המשרד להעביר למשרד הכלכלה את הסכומים הנדרשים?”.