בכנסת בשני (21.11): דיון בהצעות לסדר היום בנושא “פרסום תכנים המעודדים וקוראים לעשיית מעשה טרור ברשתות החברתיות”

וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת תדון ביום שני (21.11.2016) בהצעות לסדר היום בנושא  “פרסום תכנים המעודדים וקוראים לעשיית מעשה טרור ברשתות החברתיות”.

ההצעות לסדר היום הוגשו (בנפרד) ע”י חברות וחברי הכנסת חברי הכנסת מירב בן ארי, עליזה לביא, אורי מקלב, רויטל סויד ומיכל רוזין.

בפנייתו אל יו”ר הכנסת ח”כ יולי יואל אדלשטיין כתב ח”כ אורי מקלב בתחילת חודש יולי השנה כי “בימים האחרונים חשף השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי ‘פייסבוק מחבלת בעבודת משטרת ישראל’. פייסבוק הינה רשת חברתית שיודעת מי עוקב אחריך ומה כל אחד אוהב. כאשר מדובר בתושבי יהודה ושומרון פייסבוק לא משתפת פעולה ולא מדווחת על תכנים שיכלו לסייע לעצור פעולות טרור. גוף תקשורת שמרוויח מיליארדים לא יכול להעלות אצלו תכנים רצחניים, תומכים ומעודדים ולא לקחת אפילו גרם אחריות על מה שמתחולל בפלטפורמה הזו. לאור גל הפיגועים האחרון ותפקידה המרכזי של הרשת החברתית בהסתה ובאלימות, יש צורך דחוף להעלות נושא זה במליאת הכנסת“.

ח”כ מיכל רוזין כותבת במכתבה אל יו”ר הכנסת בתחילת חודש יולי כי “בימים האחרונים חווינו הסלמה מחודשת באלימות על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני. חרף המאמץ הביטחוני, שכולל הצבת 2/3 מסדרי כוחות צה”ל בשטחים, לפי הפרשן הצבאי של ערוץ 1, לא עולה בידי ממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לאזרחיה. בהתייחסו לדברים, טען השר לבטחון פנים כי ‘פייסבוק מחבלת בעבודת משטרת ישראל’. היות שלמשטרה ולצה”ל יש יכולת ניטור ומעקב טובים לפחות כמו של רשת פייסבוק עצמה, כפי שניכר ממעצרים רבים שבוצעו לאחרונה בעקבות תכנים שהועלו לרשת, לא ברור למה מתכוון השר באמירתו, אשר דברים ברוחה נשמעו גם מפי שרים נוספים.
אין ספק כי הממשלה לא מטילה את האחריות לבטחון האזרחים על כתפי מנהלי חברות פרטיות, חשוב אם כן להבין אילו צעדים בכוונתה לנקוט בכל זאת. אבקש להעלות את הנושא בדיון במליאת הכנסת“.