בית-המשפט קבע כי סמסונג הקוריאנית שלחת לתושבת ישראל מסרוני Samsung; קיבל את תביעתה נגד סמסונג אלקטרוניקס ישראל

15:36 29.06.2018

קטגוריות: משפט

תגים: ,

בית-המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה קיבל תביעה קטנה שהגישה אירית קרט-סגל נגד חברת סמסונג אלקטרוניקס ישראל בע”מ בגין משלוח מסרני Spam ע”י חברת Samsung מדרום קוריאה  [ת”ק 35421-12-17].

בפסק הדין של כבוד הרשם הבכיר איתי רגב נאמר בין היתר כי “לפניי תביעה על סך 3,000 ₪. התובעת טוענת כי בשלושה מועדים שונים בחודש ספטמבר 2017 קיבלה מהנתבעת הודעות פרסומת בדואר אלקטרוני, אף על פי שלא נתנה לכך הסכמתה מראש.

“התובעת פנתה לנתבעת טרם הגשת התביעה ונענתה כי נתנה הסכמתה לקבלת ההודעות. הנתבעת צירפה לתגובתה צילום מסך מאתר אינטרנט, שלטענת התובעת מחזק את גירסתה שלא נתנה הסכמה.

“הנתבעת השיבה לתביעה וטענה כי מעולם לא שלחה דברי פרסומת לתובעת. לטענתה, ביום 5.9.2017 נתנה התובעת הסכמתה לקבלת דברי פרסומת מהאתר הקוריאני של החברה הבינלאומית שבינה לבין היבואנים בארץ מתאמת הנתבעת. בהתאם להסכמה זו שלחה החברה הזרה שלוש הודעות ובהן האפשרות להסיר את הנמען מרשימת התפוצה. עם קבלת פנייתה של התובעת, העבירה הנתבעת את הדרישה להסרה לחברה הזרה, וכך נעשה.

עוד מציין הרשם כי התובעת טוענת “כי אין ברשותה מוצרים של חברת סמסונג ושלא נרשמה באתר החברה”.

“… הנתבעת מאשרת, למעשה, כי היא שלוחתה של סמסונג העולמית. נציג התביעה אישר בדיון כי הנתבעת היא שמכינה את התכנים למשלוח ללקוחות החברה ומסייעת בהעברת הכתובות להפצה (ולראייה – עם קבלת הפנייה מהתובעת, הייתה הנתבעת האחראית לכך שהתובעת הוסרה מרשימת התפוצה; משמע כי רשימת התפוצה בשליטת הנתבעת”.

הרשם הבכיר איתי רגב  כותב עוד בפסק הדין כי “שוכנעתי, לפיכך, כי הנתבעת היא האחראית להודעות שנשלחו לתובעת וכי מדובר בדברי פרסומת. משכך, נטל ההוכחה הוא על הנתבעת להראות כי התובעת אכן נתנה הסכמתה לקבלת דברי הפרסומת, ולא מצאתי כי עלה בידי הנתבעת לעשות כן”.

הרשם החליט כי על הנתבעת לפצות את התובעת בגין ההודעות שנשלחו אליה ללא הסכמתה. עם זאת הוא מציין כי “… התובעת קיבלה שלוש הודעות בפרק זמן קצר ועל פניו לא פתחה אותן ןבוודאי לא פעלה להסרתם במישרין – אלא רק, כפי שיכלה לעשות – באמצעות פנייה לנתבעת. הפנייה הראשונה לנתבעת, כפי שאישרה גם התובעת, כללה כבר טיוטת כתב תביעה. נדמה כי לו היה בכוונת התובעת רק לפעול להפסקת משלוח ההודעות המטרידות, הייתה פונה תחילה בדרישת הסרה ורק לאחר מכן, ככל שזו הייתה נכשלת, הייתה טורחת להכין טיוטת כתב תביעה ולאיים בהליכים משפטיים לשמירת זכויותיה”.

אשר על כן פסק הרשם הבכיר שסמסונג אלקטרוניקס ישראל תשלם לתובעת סכום של 600 ₪ (לעומת התביעה במקור שעמדה על 3,000 ₪).