בית-המשפט דחה תביעה קטנה נגד בזק על סכום של 14,016 ₪ בנושא שירותי פרסום

בית-המשפט לתביעות קטנות ברמלה דחה תביעה קטנה שהגיש סעיד אבו מעמד נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ [ת”ק 29203-10-17].

כבוד השופט הישאם אבו שחאדה כותב בין היתר בפסק דינו כי “הנתבעת מעניקה שירותי פרסום לעסקים בכך שמי שמצטרף לשירות תמורת תשלום חודשי שמוגדר מראש, זכאי שבעת חיפוש באינטרנט לגבי עסקים מהסוג שמזמין הפרסום נמנה עליו, אזי יעלה השם של עסקו בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש”.

התובע טען כי סיכם עם נציגת בזק שהפרסום יהיה לתקופת ניסיון של חודשיים בלבד וכי חוייב במשך 12 חודשים בסכום אחר ממה שסוכם בין הצדדים.

ואולם השופט מציין כי חברת בזק “צירפה לכתב ההגנה תמליל של שיחת הטלפון המוקלטת שהתנהלה בין התובע לבין נציגת הנתבעת בעת הזמנת שירותי הפרסום וממנה עולה תמונה שונה לחלוטין מזו שתוארה בכתב התביעה”.

“מהתמליל עולה שמדובר בסיכום למן שירותי פרסום לתקופה של שנה עם מספר תחנות יציאה במהלך השנה … הנתבעת גם הבהירה שלא הייתה כל פנייה מטעם התובע לבטל השירות בתחנות היציאה שנקבעו”.

עוד מציין השופט בפסק דינו כי “… במעמד הדיון, התובע ציין כי במהלך כל השנה שבמהלכה חוייב חשבונו בתשלומים חודשיים ע-ידי הנתבעת, פנו אליו לקוחות בודדים בלבד שהגיעו אליו דרך שירותי הפרסום ולכן מדובר בעיסקה לא משתלמת.

“לא התרשמתי שהתובע הוטעה בדרך כלשהי ולמעשה מדובר בשירותי פרסום שניתנו בהסכמתו המלאה של התובע. בנוסף, הטרוניה של התובע כלפי הנתבעת מבוססת על טענה של היעדר כדאיות העיסקה, והכל לאחר מעשה ולאחר תום שנה מקבלת השירות. כידוע, כדאיות העיסקה לא יכולה להוות נימוק לבטלותו של חוזה”.

אשר על כן החליט השופט לדחות את התביעה אך לא הוציא צו להוצאות.