בית-המשפט דחה תביעה נגד חברת בזק בינלאומי וקבע כי טיעוני התובע אינם סבירים ואינם הגיוניים

18:54 04.04.2019

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

תביעה [תא”מ 27144-01-18] שהגיש בינואר 2018 חלמי בוטרוס נגד חברת בזק בינלאומי על סכום של 8,700 ש”ח נדחתה בתחילת חודש מארס 2019.

בהחלטת כבוד הרשם הבכיר נדים מורני מבית-משפט השלום בקריות נאמר בין היתר:

■ התביעה היא בגין תשלומים שנגבו ממנו ע”י הנתבעת, בגין הפרשי הצמדה וריבית וכן פיצויים “בגין הנזקים המתבטאים בחוסר הנאה ועוגמת נפש עמוקה שנגרמה לתובע”.

■ התובע טען כי בחודש נובמבר 2015 התקשר אליו נציג של הנתבעת והציע לו חבילת שירותי אינטרנט. “נטען ע”י התובע שהוא המתין זמן מה (חודשיים ואף יותר) להגעת הטכנאי אשר אמור להתקין ולספק את הנתב ולא נעשה דבר. התובע טען כי לתדהמתו וכחלוף מספר חודשים התברר לו בדיעבד כי מופיעים בדפי כרטיס האשראי שלו חיובים עבור הנתבעת תמורת שירותי אינטרנט אשר מעולם לא סופקו. נטען ע”י התובע שהוא פנה לנתבעת אין ספור פעמים והתעניין בהגעת טכנאי והנושא לא הוסדר”.

■ הרשם הבכיר מציין כי “לאחר הגשת כתב ההגנה הוגש תצהיר עדות ראשית מטעם התובע אשר כלל עובדות רבות שלא צויינו בכתב התביעה”.

■ בהכרעתו אומר הרשם הבכיר כי “[…] לאחר  ששמעתי את עדויות הצדדים, אני מחליט להעדיף את גירסת הנתבעת על-פני גירסת התובע”. בין הנימוקים שמציין הרשם הבכיר: “הוכח בפניי שהתובע היה מחובר לשירותי אינטרנט מאז שנת 2010. טענת התובע שלאחר השיחה עם נציג הנתבעת מיום 14.7.2015 הוא ניתק את המודם והפסיק לגלוש באמצעות שירותי הנתבעת, אינה סבירה ואינה הגיונית. לא נמסר כל הסבר משכנע מדוע התובע היה צריך לפרק את המודם שהיה לו ולהיזקק לגלוש דרך האינטרנט של אחיו. הרי הוא מסר לנתבעת פרטי כרטיס אשראי ולא נותק. טענתו שעשה כן מאחר והטכנאי אמור להגיע אליו להתקין נתב חדש דינה להידחות. הרי, מה הבעייה הייתה להמשיך לקבל אותו שירות שהיה לו עד הגעת הטכנאי המיוחל?”

■ הרשם הבכיר מטיל ספק בטענת התובע כי במשך שנה שלמה ביתו לא היה מחובר לשירותי אינטרנט: “הייתכן?”, הוא תוהה.

■ “[…] תביעת התובע לקבל פיצוי בסך 5,000 ₪ בגין טעויות שנעשו על-ידו גם היא מחוסרת תום לב. לאור כל האמור לעיל, אני מורה על דחיית התביעה. מאחר וב”כ הנתבעת גרם להתארכות הדיון בתיק מעבר לזמן הסביר, אינני עושה צו להוצאות”.