בית-המשפט אישר בקשת תובע הסתלקות מתביעה נגד בזק ומהבקשה לאשרה כייצוגית; לא אישר ודחה סיכום הצדדים לפיצוי התובע וב”כ ב- 15,000 ש”ח

15:30 29.06.2018

קטגוריות: משפט

תגים: ,

בית-המשפט המחוזי מרכז בלוד אישר בקשת תובע הסתלקות מהתביעה נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ומהבקשה לאשרה כייצוגית [ת”צ 53727-11-17].

התובע בתביעה זו הוא סאבר נאסר. בבקשת ההסתלקות מהתביעה צויין כי הסכמתה של חברת בזק לבקשת ההסתלקות היא מבלי להודות בעילות בקשת האישור ו”היא נובעת מרצונה של המשיבה להימנע מהמשך ניהול ההליכים ומההוצאה הכספית הכרוכה בכך”.

בפסק הדין כותבת כבוד השופטת מיכל נד”ב בין היתר כי בבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית נטען שבזק “גבתה חיובים עודפים מלקוחותיה בעסקאות מתמשכות וכי השיבה סכומים אלו בערכים נומינליים ולא בערכם הריאלי, כפי חובתה בדין. כמו כן

נטען כי השיבה את סכומים  אלו ללא צירוף הוצאות הצרכן כנדרש בדין. עוד נטען כי אינה מזכה את לקוחותיה במועד הנדרש על-פי הדין”.

בעקבות פניית חברת בזק אליו ואל באי כוחו, התובע כתב בתצהיר כי הוצגו בפניו ראיות על כך שחברת בזק פועלת בהתאם להוראות הדין.

שני הצדדים סיכמו כי חברת בזק תשלם לתובע ולבאי כוחו סכום של 15,000 כהחזר הוצאות. על כך מציינת השופטת: “אשר לעילת תביעה לכאורה – מהאמור בבקשת ההסתלקות עולה כי כזו לא קיימת, גם לא לכאורה. אני סבורה כי בנוסף, בענייננו, לא הביאה בקשת האישור כל תועלת לחברי הקבוצה או תועלת כלשהי אחרת … לא מצאתי לאשר את התשלום המומלץ למבקש ולבאי כוחו כהחזר הוצאות”.

הבקשה לאישור תובענה ייצוגית – נמחקה. תביעתו האישית של המבקש – נדחתה. לא הוצא צו להוצאות.