בית-המשפט אישר בקשת הסתלקות מתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הבנק הבינלאומי בגין העברת מידע רגיש לגבי לקוחותיו ללא הסכמתם לשם צרכיו המסחריים

בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר לאחרונה בקשת הסתלקות מוסכמת מתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד הבנק הבינלאומי בגין העברת מידע רגיש לגבי לקוחותיו ללא הסכמתם לשם צרכיו המסחריים. מדובר בתביעה של עמית גולד [ת”צ 15569-09-19].

כבוד השופטת הדס עובדיה כותבת בין היתר בפסק הדין:

“עניינה של בקשת האישור והתובענה הוא בטענת המבקש כי הבנק הבינלאומי העביר מידע רגיש לגבי לקוחותיו ללא הסכמתם לשם צרכיו המסחריים. התנהלות זו מהווה, כנטען בבקשת האישור, הפרה של חובת הסודיות שהבנק חב כלפי לקוחותיו, ובכך מהווה הפרה של ההסכם בין הבנק ללקוחותיו, הפרה של חובת תום הלב במו”מ ובקיום ההסכם, חובת האמון של הבנק ללקוחותיו, ועשיית עושר שלא במשפט”.

“מדובר בבקשת הלוואה של התובע מהבנק שבעקבותיה קיבל פנייה של חברת ביטוח לרכישת ביטוח חיים לשם קבלת ההלוואה”.

בין ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים: “הבנק הבינלאומי יבצע ריענון נהלים בכל הקשור בקבלת הסכמת לקוח, בטרם העברת פרטים לחברת הביטוח לצורך ביצוע ביטוח משכנתא, הריענון יבוצע באמצעות חוזר שיופץ לגורמים הרלבנטיים בבנק.

“בנוסף, ומכיוון וחלק לא מבוטל מנוטלי המשכנתאות מתחילים את הליך המשכנתא באמצעות הגשת בקשה לאישור עקרוני באתר האינטרנט של הבנק, הצדדים הסכימו כי הבינלאומי יוסיף יידוע, כך שכל מי שמבקש אישור עקרוני לקבלת משכנתא לקבלת משכנתא באמצעות אתר האינטרנט של הבנק הבינלאומי יהא מודע לקיומה של אפשרות, כי פרטיו יועברו לצדדים שלישיים, וכי עליו ליתן הסכמתו המודעת להעברת המידע”.

השופטת החליטה שלא להתערב בכל נושא הגמול ושכ”ט עו”ד עליהם הסכימו שני הצדדים. אושרה בקשת ההסתלקות וכן נדחתה תביעתו האישית של התובע.

הערת עורך Read IT Now: ב- 19 בספטמבר 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התביעה.