בישיבת הממשלה הקרובה: הצעת החלטה ל”הרחבת התשתית לשיתוף הציבור בעבודת הממשלה”; יוטל על משרד ראש הממשלה “להקים תשתית דיגיטלית עבור שיתוף הציבור בעבודת המגזר הציבורי”

הממשלה תצביע בישיבתה הקרובה (א’, 6.12.2020) על הצעת החלטה ל”הרחבת התשתית לשיתוף הציבור בעבודת הממשלה”; עפ”י הצעת הממשלה יוטל, בין היתר, על משרד ראש הממשלה “להקים תשתית דיגיטלית עבור שיתוף הציבור  בעבודת המגזר הציבורי”.

מדובר בהמשך להחלטת ממשלה קודמת מסוף שנת 2011 ולהמלצות של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי  [Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD], “בדבר חיזוק דרכי התקשורת וההיוועצות בין הציבור לבין משרדי הממשלה בתחום שיתוף הציבור לצורך שיפור תהליך קבלת ההחלטות והפיכתו לעדכני ומחובר לציבור […] ובהתאם לצורך ההולך וגובר ליצירת דיאלוג מתמשך עם הציבור  לאור ההתמודדות עם נגיף קורונה וכחלק מהפקת הלקחים והכנה להתמודדות עם התפרצויות נוספות”.

כאמור, עפ”י הצעת הממשלה יוטל, בין היתר, על משרד ראש הממשלה “להקים תשתית דיגיטלית עבור שיתוף הציבור  בעבודת המגזר הציבורי”.

לדברי נוסח הצעת ההחלטה, “התשתית הדיגיטלית מיועדת לשמש את משרדי הממשלה ויחידות הסמך במסגרת תהליכי שיתוף הציבור על-מנת להרחיב את מספר המשתתפים ולשפר את טיב התהליכים, כאשר ההצטרפות של הנרשמים תיעשה באופן וולונטרי ותאופיין בהתאם לתחומי העניין והרלבנטיות שלהם. תאגידים סטטוטוריים ורשויות מקומיות יוכלו גם הם לעשות שימוש בתשתית הדיגיטלית האמורה?

במקביל גם יוקם צוות ליישום התשתית הדיגיטלית ולתחזוקתה, בהשתתפות משרד ראש הממשלה ורשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי.