ביטקום מבקרת את החלטת הממשלה הפדרלית של גרמניה המאפשרת לדחות בקשות של מפעילים להניח קווי פס רחב במהלך עבודות תשתית במימון ציבורי

15:06 16.11.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , ,

שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media] פירסמה ביקורת על החלטת הממשלה הפדרלית של גרמניה המאפשרת לדחות בקשות של מפעילים להניח קוו פס רחב במהלך עבודות תשתית במימון ציבורי.

הממשלה אומרת כי התוספת לחוק קידום הפס הרחב תסייע לאיזורים בהם יש בעייה כיום בכיסוי ותמנע כפילות בתשתיות.

בשנת 2016 העביר הבונדסטאג את החוק המכונה DigiNetz המיועד להרחיב את רשתות הדיגיטל המהירות. המטרה הייתה ליצור סינרגיות בהתרחבות הפס-הרחב. במקרה של עבודות בנייה/תשתית המבוצעות בעזרת מימון ציבורי בחלקו/במלואו, חברות התשתיות חייבות, בין היתר, לאפשר לספקי טלקום להשתמש בסיבים אופטיים. באופן זה, אין צורך “לפתוח” שוב ושוב כבישים לצורך הנחת סיבים אופטיים כאשר ממילא עבודות הנדסיות מבוצעות במקום.

בישיבה של הממשלה הפדרלית לפני מספר ימים הוחלט להגביל את האסדרה (רגולציה) הקודמת.

נשיא הארגון Achim Berg אמר כי כיוון שמדבור בהשקעות גדולות מאוד, הרי ש”הגיוני, לפיכך, להשתמש בעבודות בנייה המתבצעות ממילא כדי להרחיב ולחזק את תחרות התשתית ברשתות הסיבים האופטיים. מפעיל רשת סיב אופטי אחד עלול ליצור מצב של ‘territorial protection’ דבר שהוא שגוי לחלוטין במונחים של מדיניות אסדרה. הדבר יוצר מונופולין חדש, מקומי […] המפסידים הם בראש ובראשונה – הצרכנים. אין להם אפשרויות בחירה בין ריבוי יצרנים ויהיו מנותקים מהתפתחויות אחרות בטכנולוגיית סיב אופטי בעתיד”.