‘ביזיון’: ‘כנראה משרד התקשורת איבד לגמרי את הכיוון ואת הקשר למציאות’ [חלק ב’]

הערה: בחלק א’ של אייטם זה כתבתי בהרחבה על אייטם שפירסם אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’ לגבי פרסום מוטעה של משרד התקשורת.

חלק זה, חלק ב’, אומנם עוסק בנושא אחר לגבי אבי וייס, אבל לדעתי קשור בצורה די ישירה.

= = = = = = = = = = = = = = = =

בתפר שבין מוצאי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לבין תחילת החגיגות של ערב יום העצמאות, ביום רביעי, 8.5.2019, בשעה 19:45, פירסם אבי וייס באתר שלו ‘טלקום ניוז’ שכותרתו: “יום עצמאות שמח“.

(1) אבי וייס סיווג את האייטם שלו כ’בלעדי’. למה בלעדי? כבר הסברתי כאן ב- Read IT Now מספר פעמים במהלך השנים האחרונות, כי האתר ‘טלקום ניוז’ בנוי מראש כך שסיווג ידיעה כ’בלעדית’, כביכול, יעלה אותה לראש רשימת הידיעות בדף הבית של האתר. במספר חגים בשנה, אבי וייס נוהג לפרסם ידיעות ‘בלעדיות’ כאלה הכוללות ברכה לחג לקוראיו וכן מספרות מה חדש באתר, מעין קידום מכירות עצמי.

בתחילת אותו אייטם כתב אבי וייס (ולא בפעם הראשונה) את המלים: “מערכת Telecom News מאחלת לקוראים חג עצמאות מהנה של יום הולדת למדינה מופלאה ומיוחדת, Startup Nation ו- Digital Nation, מעצמה טכנולוגית עולמית”.  

(2) באותו אייטם הוא כתב כי “כבר כיום יש באתר כ- 17,000 מאמרים, כתבות ופריטי מידע”. וזה מעניין מאוד כיוון שרק שלושה שבועות קודם לכן, בערב חג הפסח, אבי וייס כתב: “כבר כיום יש באתר מעל ל- 17,000 מאמרים, כתבות ופריטי מידע”. מה, אם כן, קרה שבתוך שלושה שבועות, נתון שהיה ” מעל ל- 17,000″ התכווץ  וירד, שלושה שבועות לאחר מכן, ל”כ- 17,000″? [בפראפרזה על דבריו של אבי וייס עצמו אומר רק כי “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי”. אכן, לא ניסיתי…].

(3) וכאן אני מגיע למשהו מוזר ביותר. אני מניח שרק אני ואולי עוד אדם אחד הבחינו בו (אולי אבי וייס עצמו?): בתחתית אותו אייטם ‘בלעדי’ שלשום, שכלל ברכה ליום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, הופיעו גם 3 תגוביות (טוקבקים)  – אחת מהן של מיודענו  סיני ליבל – כאשר שלושתן נשאו תאריך זהה של 2.5.2017.

אכן, לא טעיתי: המועדים של שלוש התגוביות הם בחודש מאי 2017, כלומר לפני שנתיים; כלומר מיום העצמאות ה- 69 למדינת ישראל; כלומר מסע אחורה במנהרת הזמן.

זמן קצר לאחר מכן נעלמו שלוש התגוביות הללו מהאייטם הזה, שכבר אינו מופיע עכשיו בדף הבית.

= = = = = = = = = = = = = = = =

וכך, בעוד הדגלנים צועדים בסך שמאל ימין (ללא כל הקשר פוליטי) על רחבת הר הרצל בירושלים ומתחיל הטקס המסורתי המרגש, בדקתי בעזרת גוגל.

(1) ומה העלתה הבדיקה הזריזה? שבערב יום העצמאות ה- 69 למדינת ישראל, ב- 1 במאי 2017, בשעה 19:45, פירסם אבי וייס ב’טלקום ניוז’ ידיעה שכללה ארבע פיסקאות הזהות כמעט לחלוטין לארבע הפיסקאות הראשונות באייטם הנוכחי שפירסם הפעם, בערב יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, ב- 8.5.2019.

(2) ומה עוד העלתה הבדיקה הזריזה? שבתחתית אותו אייטם שפורסם ע”י אבי וייס בערב יום העצמאות לפני שנתיים מופיעות אותן שלוש תגוביות שהופיעו גם בערב יום העצמאות השנה.

(3) אהמממ… האם ייתכן שאבי וייס ביצע ‘העתק/הדבק’ ולא שם לב לכך שבאייטם ה’בלעדי’ שלשום הוא גם מעתיק/מדביק תגוביות שפורסמו כבר לפני שנתיים?

(4) אני מתקשה להאמין לכך. הרי אבי וייס מומחה הטלקום מרבה לכתוב – שוב ושוב (ליתר דיוק, 23 פעמים בשנים האחרונות, עפ”י גוגל) – על מרבית כלי התקשורת ורוב העיתונאים שעושים Copy/Paste להודעות לעיתונות של משרד התקשורת מבלי להבין מה הם כותבים בכך שהם מעתיקים ומדביקים [“כמיטב המסורת, עיתונאים וכלי תקשורת, שאין להם שמץ של מושג איך מתנהל משרד התקשורת, קיבלו והעתיקו בשיטת ה- Copy & Paste”].

(5) ולסיום, כפי שעשיתי כך מספר פעמים בעבר, אני מבקש להדגיש: כל מה שאני טוען כאן לגבי אבי וייס מגובה בצילומי מסך למקרה שיחליט להגיש תביעת דיבה/לשון הרע נגדי.

= = = = = = = = = = = = = = = =