ביום בו ערוץ 10 סיים שידוריו והתמזג עם רשת ל’רשת 13′: בג”ץ מחק עתירה של ערוץ 10 וחדשות ערוץ 10 נגד גל”צ וחברת החדשות

07:37 16.01.2019

קטגוריות: משפט

“בהינתן ההתפתחויות שתוארו לעיל, אנו סבורים שהעתירה אכן מיצתה את עצמה ודינה להימחק. העתירה נמחקת, אפוא”. כך כתבה נשיאת בית-המשפט העליון כבוד השופטת אסתר חיות בפסק דין לגבי עתירה [בג”ץ 1933/18] של חדשות 10 בע”מ וערוץ 10 החדש בע”מ [לשעבר] למתן צו על תנאי ובקשה לצו ביניים נגד גלי צה”ל ונגד חברת החדשות הישראלית בע”מ.

עוד נכתב בפסק הדין:

■ “עניינה של עתירה זו בדרישת העותרות כי המשיבה 1 [גל”צ] תיישם לאלתר את ‘נוהל מהדורת החדשות – גלי צה”ל’ שהפיצה גל”צ בחודש אוקטובר 2017 ובו נקבע כי יתקיים סבב של מהדורות חדשות חיצוניות בשידורי גל”צ, וכן כי גל”צ תקיים את התחייבותה לעותרות כי מהדורת החדשות שלהן תשולב בסבב זה.

■ “ביום 18.6.2018 קיימנו דיון בעתירה ובסופו הוחלט כי גל”צ תגיש הודעת עדכון מפורטת בכל הנוגע להוצאת ה’קול הקורא’ הנזכר בתגובתה המקדמית ולאמות-המידה שנקבעו בו.

■ “גל”צ הגישה מספר הודעות מעדכנות ובהודעה מיום 30.11.2018 צוין כי מפקד גל”צ החליט ביום 29.11.2018 לאמץ את המלצות הועדה המייעצת בנושא בחירת המהדורה החיצונית שתשודר בגל”צ. על-פי החלטת מפקד גל”צ, ברצועת הערב של גל”צ תשודרנה שתי מהדורות חדשות חיצוניות (מהדורת החדשות של העותרת 1 ומהדורת החדשות של המשיבה 2)[חדשות 10 וחברת החדשות, בהתאמה] תוך קיום רוטציה ביניהן כך שבכל רבעון תשודר מהדורה אחרת.

■ “כמו כן, מפקד גל”צ ציין בהחלטתו כי הוא ער לפוטנציאל השינויים בשוק התקשורת וכי ככל שיחולו שינויים ביחס לאיזו מהמהדורות, שיהיה בהם להשפיע על המשך עמידה בתנאים שקבעה הוועדה, יישקל המשך שילובה בשידורי התחנה.

■ ” לבסוף צויין בהחלטת מפקד גל”צ כי ההסדר ייכנס לתוקפו בתוך כחודש ימים וכי החלטה בדבר המהדורה הראשונה שתשתלב בשידורי התחנה תתקבל בדרך של הגרלה מתועדת.

■ “בהודעה שהגישה כאמור ציינה גל”צ כי ההסדר שעליו החליט מפקד גל”צ דומה במהותו למתכונת שהתבקשה בעתירה ובנסיבות אלו, כך נטען, יש למחוק את העתירה.

■ “בהודעה נוספת מיום 30.12.2018 עדכנה גל”צ כי ביום 24.12.2018 נערכה ההגרלה ובה עלה כי מהדורת החדשות של המשיבה 2 תהא הראשונה שתשודר במסגרת הרוטציה שבין שתי המהדורות וכי בהתאם לכך החל מיום 1.1.2019 תשודר בגל”צ במשך שלושה חודשים מהדורת החדשות המרכזית של המשיבה 2, ואילו מיום 1.4.2019 ואילך תשודר במשך שלושה חודשים מהדורת החדשות המרכזית של העותרת 1 וכן הלאה, הכל בהתאם להחלטת מפקד גל”צ מיום 29.11.2018. על רקע זה שבה גל”צ וטענה כי יש למחוק את העתירה.

■ “המשיבה 2 טענה כי יש ליתן את הדעת לאפשרות שמהדורת החדשות של העותרת 1 לא תעמוד בתנאי הסף שנקבעו בקול הקורא.

■ “בהקשר זה מקובלת עלינו עמדת גל”צ כי מפקד התחנה ישוב ויבחן את המשך שילובה של איזו מהמהדורות בשידורי התחנה ככל שיחולו שינויים שיהיה בהם להשפיע על המשך עמידתה בתנאים שנקבעו במסגרת הליך הבחירה שהתקיים”.

* הרכב בית-המשפט העליון – הנשיאה ועימה כבוד השופטים מנחם מזוז וענת ברון – קבע עוד כי גל”צ תישא בהוצאות שתי העותרות ושכ”ט עו”ד בסך 5,000 ₪.