ביהמ”ש קיבל בקשה של יועץ לנושאי היי-טק לשעבר של שר האוצר לקיצור תקופת הצינון שלו כדי לקבל מינוי בחברה בתחום המטבעות הדיגיטליים

בית-המשפט המחוזי בירושלים [בשיבתו כוועדת היתרים לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)] אישר בקשה נוספת לקיצור תקופת הצינון במעבר בין תפקיד בשירות המדינה לתפקיד במגזר הפרטי.

בהחלטה שהתקבלה ב- 19.2.2020 ע”י כבוד השופט בדימוס משה יטעד הכהן ועורכות הדין גילי קירשנר ודינה גן עדן-סרבי והעוסקת בבקשה של נדב שמש [ו”ע 56431-12-29] נאמר בין היתר:

הבקשה היא “להתיר למבקש, ששימש כיועץ מקצועי לשר האוצר בנושאי היי-טק ופנסיה וסיים את תפקידו ביום 13.5.2019 להיות מועסק באופן מיידי בתפקיד יו”ר או מנכ”ל בחברת ‘אורבס’ בע”מ העוסקת בתחום המטבעות הווירטואליים ובפיתוח תשתיות”.

המבקש פירט בבקשתו את מאפייני תפקידו ועבודתו כיועץ שר האוצר ובין היתר ציין כי “[…] במסגרת תפקידו עד לחתימת ההסדר, ליווה רפורמות רוחביות בין היתר בתחום ההיי-טק מבלי לבחון איך הן משפיעות על החברה עצמה. אולם, ייתכן שהחברה הושפעה מאותו ליווי רוחבי, שכן הוא ליווה את החקיקה לתיקון החוק לעידוד השקעות חוץ שבמסגרתה הופחת המיסוי על רוב חברות ההיי-טק בישראל באופן העשוי להשפיע גם על החברה”.

“בנוסף, בחוזר שהוציאה רשות המיסים הובהר שמסחר במטבעות ווירטואליים חייב במס, דבר שיכול להשפיע גם על החברה. אולם שני השינויים בהם מדובר הם שינויים רוחביים שנעשו קודם לחתימה על הסדר ניגוד העניינים ובכל מקרה מיסוי המטבעות הווירטואליים אינו בהכרח הטבה לחברה”.

“המבקש מציין כי המועד המתוכנן לתחילת עבודתו הינו מעל שנה ו- 10 חודשים מאז חדל לטפל בכל נושא הקשור התחומי העיסוק של החברה ויותר מ- 7 חודשים מאז פרש סופית משירות הציבור. לפיכך הוא מבקש להתיר לו להתחיל בעבודה בחברה באופן מיידי”.

נציבות שירות המדינה הגיבה בין היתר באומרה כי “[…] במסגרת תפקידו היה המבקש בעל סמכות להמליץ ואף טיפל בענייני מדיניות הנוגעים לתחום עיסוקה של החברה ואשר היו עלולים להשפיע עליה. לפיכך נדרש אישורה של הוועדה כדי שיוכל להתחיל לעבוד במישרות המבוקשות בחברה”.

בית-המשפט אומר בסוף החלטתו כי “במסגרת שיקולינו הבאנו בחשבון את העובדה שהמבקש מצוי למעשה כבר כעת בתקופת צינון העולה על 7 חודשים שהחלה ביום פרישתו משירות המדינה ביום 13.5.2019. לפיכך אנו סבורים כי יש לקבל את הבקשה ולהתיר למבקש להתחיל לעבוד בחברה באופן מיידי”.