ביהמ”ש לתביעות קטנות אישר תביעה נגד בזק בינלאומי על כך שלא ניתקה מנוי במועד משירותי הגלישה אף שדרש לנתקו

15:51 10.02.2017

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

בית-המשפט לתביעות קטנות בתל אביב אישר תביעה [ת”ק 9132-03-16] שהגיש עודד דמרי נגד חברת בזק בינלאומי על כך שלא ניתקה אותו במועד משירותי הגלישה אף שדרש לנתקו.

בפסק הדין נאמר כי התובע ביקש שלא להאריך את הסכם ההתקשרות עם סיום תקופת ההתקשרות. הוא עשה זאת באמצעות פסק שנשלח ע”י האתר ‘נתק’ ש”לפניית לקוחות מספק שירות של משלוח בקשת ניתוק – באופן אוטומטי – אל נמענים שונים (ספקי שירות) אל מספר הפקס שמוסר מזמין השירות“.

חברת בזק בינלאומי טענה בפני בית-המשפט כי בקשת הניתוק הראשונה לא הגיעה אליה וכי המנוי נותק רק לאחר שבקשת הניתוק השנייה שלו הגיעה אליה.

במהלך הדיון טען הבעלים של האתר ‘נתק’ כי  שתי בקשות הניתוק ששלח התובע נשלחו בהצלחה לפקס של הנתבעת. בהמשך הוא העביר לבית-המשל העתקים של אישורי המשלוח ואישורים של קבלת שתי הבקשות ע”י בזק בינלאומי.

כבוד השופט משה תדמור-ברנשטיין פסק כי “הריני פוסק שהתובע הרים את נטל הראייה בענייננו, והוכיח כי אכן נשלחו בקשות לניתוק במועדן לנתבעת ….  אני מוצא כי הנתבעת הפרה בענייננו את הוראת סעיף 13 ד(3) לחוק [הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981] בכך שלא הפסיקה את השירות בתוך 3 ימי עסקים ממועד קבלת הניתוק הראשונה”.

עוד הוסיף השופט כי “קיימת עילה לפסיקת פיצוי לדוגמה לטובת התובע. נזכיר כי הפיצוי הוא אמצעי להרתעה והכוונת התנהגות העוסק, ספק השירות, בעתיד. היינו, ככלל, גובה הפיצוי שנפסק במקרים של אי-ניתוק, אמור להרתיע את העוסק מלהפר את החוק כלפי הצרכנים בכלל, ולא רק כלפי התובע האינדיבידואלי”.

השופט פסק לטובת התובע פיצוי בהיקף של 2,500 ₪ וכן הוצאות בסך של 800 ₪.

ניתנה רשות ערעור לבית-משפט מחוזי בתוך 15 ימים ממועד קבלת פסק הדין.

הערה: ההדגשות מופיעות במקור.