ביהמ”ש המחוזי בת”א קיבל באופן חלקי בקשה לגילוי מסמכים ספציפיים של משרד התקשורת בתביעה שהגיש המנמ”ר לשעבר במשרד

14:46 05.02.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי בתל אביב קיבל באופן חלקי בקשה לגילוי מסמכים ספציפיים של משרד התקשורת בתביעה [סכסוך עבודה בסמכות שופט] העוסקת בהפרת חוק איסור לשון הרע שהגיש המנמ”ר לשעבר במשרד (אופיר שלום לב ארי) נגד המשרד ונגד סמנכ”לית משאבי אנוש במשרד תמר (תמי) לשם.

גד פרץ מ’גלובס’ היה הראשון לדווח, ב- 30.11.2015, על סיום העסקתו של מנהל מערכות המידע של משרד התקשורת כשנה לאחר שהתקבל לתפקיד.

ב- 12.8.2016 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה “משרד התקשורת מפרסם מכרז פומבי לתפקיד מנהל/ת אגף א‘ (מערכות מידע) – מנהל מערכות המידע של המשרד. המנמ”ר הקודם אופיר שלום לב ארי מונה לתפקידו ב- 12/2014 והעסקתו הסתיימה 11 חודשים לאחר מכן, בנובמבר 2015, ע”י סמנכ”לית משאבי אנוש במשרד. בעבר פורסם מכרז פנימי לתפקיד שהסתיים ללא הגשת מועמדויות. אשר על כן, כפי שדיווחתי בשעתו בחלון המבזקים של אתר זה, בחודש אפריל השנה פורסם מכרז בינמשרדי. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא 16.8.2016. משום-מה, המכרז אינו מתפרסם במדור מכרזי כוח אדם באתר האינטרנט של משרד התקשורת”.

העתירה סע”ש 18361-01-16 הוגשה בינואר 2016. מדובר בתביעה שמהותה הפרה לכאורה של חוק איסור לשון הרע ולא על עצם פיטוריו של המנמ”ר הקודם ממשרד התקשורת. הליך ראשון, קדם משפט התקיים ב- 21.6.2016.

בחודש אוגוסט פירסמה כבוד השופטת קרן כהן החלטה בה היא איפשרה הגשת כתב תביעה מתוקן משום שתביעתו המקורית של התובע חסרה “פרטים מהותיים שיש בהם כדי לבסס את עוולת לשון הרע”, כקביעת השופטת. השופטת קיבלה בחלקה את בקשת מדינת ישראל ותמי לשם ואף פסקה, בשלב זה של ההליך, על אופיר שלום לב ארי לשלם להן תשלום הוצאות בסך 2,000 ₪.

במסגרת ההליך ביקש התובע גילוי מסמכים ספציפיים. השופטת קיבלה באופן חלקי את הבקשה לגילוי המסמכים ופירסמה בסוף ינואר 2017 החלטה מנומקת. בסך הכל ביקש התובע גילוי שבעה מסמכים ספציפיים. לגבי שני מסמכים קבעה השופטת כי הבקשה מתייתרת ודחתה בקשה לגבי מסמך נוסף, השלישי במספר. השופטת אישרה גילוי ארבעה מקרים לגבי מסמכים מתוך השבעה. המסמכים הללו יוגשו ע”י משרד התקשורת “במסגרת תצהיר גילוי מסמכים ערוך כדין” וכן יאפשרו למבקש ולבא כוחו לעיין במקצת המסמכים במשרד התקשורת בתיאום מראש ואף להעתיק מסמכים אלה.

במחצית השנייה של חודש פברואר 2017 צפוי להיקבע מועד דיון הוכחות בהליך זה.