ביהמ”ש דחה עתירה מינהלית של נס נגד זכייה של מלם מערכות במכרז של משרד הפנים

בית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים דחה עתריה מינהלית שהגישה חברת נס איי. טי. נגד זכייתה של חברת מלחם מערכות במכרז של משרד הפנים. בית-המשפט חייב את חברת נס לשלם לכ”א משתי המשיבות סכום של 15,000 ₪ הוצאות.

כבוד השופטת תמר בזק רפפורט כותבת בין היתר בפסק דינה [ת”צ 7426-08-20] מ- 8 בנובמבר 2020:

“לפניי עתירה לביטול זכיית המשיבה 3 (מלם) במכרז 45/2018 לתפעול ותחזוקה של תשתיות מחשוב בשיטת מיקור-חוץ שערכה המשיבה 1 (משרד הפנים). כן עתרה העותרת להורות על זכייתה במכרז. במסגרת המכרז נדרשו המציעים להציג ולתמחר בעלי תפקידים שיספקו שירותים למשרד הפנים”.

“[…] העותרת טענה בעתירתה כי בהצעת מלם נפלו פגמים מהותיים המחייבים את פסילתה. לטענתה, ההצעה אינה מקיימת תנאי סף במכרז בדבר אישו מינימלי של כוח אדם; ההצעה תכסיסנית בשל מצגי איכות כוזבים הסותרים את התמחור וכן בשל היותה של ההצעה זולה ב- 33% מהאומדן המינימלי שנקבע במכרז ונמוכה בצורה משמעותית ממחירי השוק כך שמדובר בגרעונית, ‘Crazy Bid’.”

השופטת מציינת כי בתשובות הוצגו טענות סף כנגד העתירה שהיא לא מצאה לנכון לקבלן.

“לגוף הדברים, לאחר שעיינתי שכתבי הטענות שהוגשו ולאחר שנערך לפניי דיון, מוצאת אני כי דין העתירה להידחות לגופה, בהיעדר עילה להתערבות בהחלטת המשיבה” קובעת השופטת ואומרת עוד כי “התמונה הכוללת היא שהמכרז נוהל בידי המשיבה בצורה יסודית ומקצועית. ההליך המינהלי כלל זכות טיעון נרחבת למלם ולעותרת לפני המשיבה, הצגת ההצעות, פניות להבהרות, עיון במסמכים נוספים, עריכת דיונים והחלטות מנומקות. בנסיבות שתוארו, הטענות שהועלו בעתירה אינן מקימות עילה להתערבות בית-המשפט”.

* על פרטי המכרז ניתן לקרוא כאן.