בזק הגישה לעליון בקשת רשות ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע החלטת המחוזי בת”א שהכירה בתביעה נגדה כתובענה ייצוגית

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הגישה לבית-המשפט העליון בקשת רשות ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית-המשפט המחוזי בת”א.

התיק במחוזי בתל אביב הוא תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה במארס 2015 נגד בזק ע”י רן זינגר וע”י רענן בשן ושות’, משרד עורכי דין. תביעה זו עודנה מתנהלת והדיון הבא אמור להתקיים ב- 11.4.2018.

ב- 9 בינואר 2018 פירסמה כבוד השופטת בתיק זה שושנה אלמגור החלטתה בה אישרה את התביעה כתובענה ייצוגית. בין היתר נכתב בהחלטתה:

■ “המשיבה מפעילה שירותי טלפוניה, רשתות תקשורת וכולי, ובין היתר את אתר המרשתת ‘בזק שלי’. נושא התובענה שאישורה מבוקש נוגע לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982,. לב המחלוקת נושא תיק זה הוא בשאלה האם המשיבה הפרה את הוראותיו של חוק זה כששלחה מסרונים ללקוחותיה בתום שיחות שירות שהתקיימו בינם לבין נציגי השירות שלה במוקד 199.

■ “… לטענת המבקשים, באתר  [‘בזק שלי’] מוצעים גם שירותים ומוצרים בתשלום, כך שהמסרון אשר היפנה אליו עודד את הלקוח להוציא כסף. מכך הם מסיקים כי לפנינו ‘דבר פרסומת’ כהגדרתו בסעיף 30א לחוק התקשורת וכי המשיבה הפרה – כאמור בסעיף 63 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] – חובה חקוקה (בסעיף 30א(ב) לחוק התקשורת) שלא לשלוח דבר פרסומת למי שלא הסכים לזה.

■ “… המשיבה [בזק] כופרת בטענה כי שיגרה ללקוחותיה דבר פרסומת. היא רואה במסרון הודעה משלימה לשיחה עם מוקד הטלפון לתת שירות ואינפורמציה ולהקל על הלקוחות, ומכאן שלא הפרה את ההוראות שבחוק התקשורת, לתפיסתה.

■ “… אם כך, לפי המבחן דלעיל, יש לראות במסרון דבר פרסומת אשר בכוחו לעודד בעקיפין את הלקוח להוציא כסף מכיסו גם אם הלקוח אינו תופס זאת כך.

■ “… סוף דבר: הבקשה מתקבלת. הקבוצה תכלול כל לקוח ל המשיבה אשר קיבל את המסרון בעקבות מסירת המספר של הטלפון הסלולרי שלו במהלך המתנה לקבלת שירות מיום 29.3.2008 ועד ליום הגשתה של התביעה”.

השופטת פסקה שבזק תשלם לבאי כוח המבקשים שכ”ט של 30,000 ₪ בעד הטיפול בהליך עד כה. היא הורתה לבזק להגיש כתב הגנה ולפרסם בעיתונות הודעה בדבר אישור התובענה הייצוגית.