בוטלה תובענה ייצוגית נגד אמדוקס (בנושא תשלומי גמול לשעות נוספות) בעקבות פשרה בין העובדים התובעים לאמדוקס

18:21 31.07.2017

קטגוריות: משאבי אנוש משפט

תגים:

בבית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב בוטלה ב- 11  ביולי 2017 תובענה ייצוגית נגד אמדוקס (בנושא תשלומי גמול לשעות נוספות) בעקבות פשרה בין שני העובדים התובעים לאמדוקס.

ביטול התביעה נעשה בהסכמה בין התובעים אהוד בר צבי [שעובד באמדוקס מאז 9/2000] וגד בן חיים [שעובד באמדוקס מאז 11/1997], שהיו מיוצגים ע”י עו”ד שי תקן לבין חברת אמדוקס (ישראל) בע”מ.

“בבקשת התביעה טענו המבקשים כי אמדוקס הפרה חוקי עבודה ביחס לתשלומי גמול שעות נוספות, בכך שחישבה את ערך שעת העבודה של עובדיה על בסיס שגוי של 196 שעות עבודה בחודש ו- 45 שעות עבודה בשבוע, במקום 186 שעות בחודש ו- 43 שעות בשבוע, בהתאם לצו ההרחבה – הסכם מסגרת 2000. כתוצאה מכך, לטענתם, הפרה אמדוקס את הדין ופגעה בזכויות העובדים”.

במהלך שלושה החודשים הראשונים של שנת 2017 הודיעו שני הצדדים לבית-הדין כי “… קיימת הידברות ביניהם ונבחנות אפשרויות שונות לסיום ההליך בלא צורך בהכרעה שיפוטית”.

בתחילת מארס 2017 הוגשה הבקשה להסתלקות מהבקשה לאישור תובענה כייצוגית. “לאור האמור, לטענתם, בהתחשב במשאבים שיהיה על בית-הדין והצדדים להשקיע בבירור בקשת האישור, הוסכם ביניהם כי הסתלקות מבקשת האישור היא הדרך היעילה וההוגנת לסיום ההליך דנן, וזאת במקביל לשינוי הוולונטרי של אמדוקס בחישוב ערך השעה לעניין גמול השעות הנוספות”.

החברה, כאמור, תשנה מדיניות התשלום לעובדים, צעד המוערך על-ידה ב- 10 מיליון ₪ בשנים הקרובות בלבד.