בוועדה לפניות הציבור: יחידת מימשל זמין במשרד ראש הממשלה תשיק בזמן הקרוב מערכת אזור אישי עם מידע מותאם לכל אזרח

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור קיימה (9.7.2018) דיון מעקב בסוגיית אי זמינות חלקים באתר מימשל זמין (gov.il) לבעלי טלפונים שאינם תומכים בקבלת הודעות SMS (מכשירי ‘טלפונים כשרים’).

יו”ר הועדה ח”כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון כי הוועדה מקבלת פניות רבות של אזרחים שמחזיקים בידיהם ‘מכשירים כשרים’ שטוענים לקיפוח ואפליה על כך שלא יכולים ליהנות מהשירותים והמידע שניתן לבעלי הניידים האחרים. לדבריו, כ- 200 אלף טלפונים ‘לא חכמים’ נמכרים בארץ בשנה, דבר המשפיע על כ- 100 אלף משפחות בישראל.

מטרת הדיון היא לחייב גופים שלא חייבים לתת שירות למכשירים הכשרים, להמליץ וכן לתת שירות ללקוחות אלה וזאת לא הוצאה גדולה משום שזה עניין טכנולוגי פתיר.

יוגב שמני מנהל יחידת מימשל זמין במשרד רה”מ אמר כי בשבועיים האחרונים החלו להפעיל מערכת הנפקת סיסמאות קוליות דבר שפותר חלק גדול מהבעיות. “כל מה שמצריך הזדהות במערכת ממשלתית כמו מען לשינוי כתובת, בדיקת עיכוב יציאה מהארץ, שירותים במערכת הנהלת בתי המשפט לעיון בתיקים משפטיים כבר עובד באמצעות סיסמה קולית. לאט לאט אנחנו מצרפים משרדים נוספים.

הוא ציין כי באשר למוסד לביטוח לאומי יש בעייה משום שהם גוף שעובד לאט ולא כפופים למימשל זמין. “הם פועלים בעצמם והייתי שמח מאוד שזה ישתנה”.

יוגב שמני בישר בדיון כי בזמן הקרוב מימשל זמין ישיק מערכת ‘אזור אישי’ לכל אזרח בה ניתן יהיה לראות מידע וסטטוסים מהממשלה שמותאמים לאזרחים באופן אישי. “יוצגו שם תאריכי חידוש דרכון, נכניס גם את שירותי משרד התחבורה לאזור האישי, יהיה מידע וסטטוסים ונוכל לשלוח לאזרח תעודת לידה או פטירה באמצעות קישור אינטרנטי מאובטח במקום בדואר ישראל. זה  יהיה חיסכון עצום למשק”.

כשנשאל שמני על ידי היו”ר אייכלר האם המערכת הבנקאית תפעל באותו ‘אזור אישי’ השיב כי “אנו נשמח בעתיד לשתף פעולה גם עם המערכת הבנקאית הפיננסית. אנחנו נגיע לשם כי זה יהווה יתרון לבנקים ואנו נתניע מהלך לעבודה איתם כמו גם עם הרשויות המקומיות”.

אלי שולשטיין מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע כי כבר בראשון לאפריל השנה ניתנה ההנחיה לבנקים לאפשר הרשמה באמצעות סיסמה קולית במקום מסרון ל’מכשירים כשרים’.