בדיון ביום האחרון של הכנסת לפני שהתפזרה אמש: הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון בנושא התעריפים הגבוהים בשיחות לחו”ל ללקוחות מזדמנים

07:41 23.12.2020

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ח”כ יעקב טסלר יו”ר הוועדה לפניות הציבור הודיע (22.12.2020) שיפנה לשר התקשורת ולמנכ”לית המשרד לירן אבישר בן0חורין כדי שיבדקו את תעריפי השיחות לחו”ל הנגבים מלקוחות שאינם משויכים לאחת מן החברות המפעילות את השיחות לחו”ל.

בישיבה שהתקיימה אתמול בוועדה לפניות הציבור בעניין תעריפי השיחות לחו”ל עלה כי לקוחות — שבטעות מבצעים שיחה לחו”ל שלא באמצעות חברת התקשורת אליה הם משוייכים (כגון בזק בינלאומי, פרטנר 012, 013 נטוויז’ן, 018 אקספון, 019 טלזר, הוט 017,  בזק בינלאומי, פרטנר 012, 013 נטוויז’ן, 018 אקספון, 019 טלזר —  מחוייבים בתעריפים מופרזים.

עו”ד אביטל פריזמנט בוטון מהמועצה הישראלית לצרכנות אמרה שבשנת 2019 התקבלו במועצה 319 תלונות שנושאן חיוב מופרז בגין שיחות לחו”ל. לדבריה, “בעלי הרישיונות מנצלים את העובדה שאין הגבלה על התעריפים וגובים מחירים מופרזים”. היא קראה לרגולטור לפעול להגנת הצרכנים שנפגעים מהפרצה. “אנחנו סבורים שמשרד התקשורת צריך לבחון את התעריפים ולקדם פיקוח על מנת למנוע פגיעה בצרכנים”, אמרה בוועדה.

אליעזר גרינוולד סיפר שבטעות ביצע שיחה שלא באמצעות החברה אליה הוא משויך ונדהם לגלות שעבור 20 דקות שיחה לבלגיה נאלץ לשלם כ- 200 ₪. “פניתי למשרד התקשורת וקיבלתי מהמשרד תשובה מתחמקת”. לדבריו,  יש הרבה מקרים שאדם בטעות מחייג דרך מזדמן. “יש לי סבתא ששילמה 10,000 ש”ח כי היא טעתה כשחייגה כמה פעמים לחו”ל באמצעות 017 במקום 013. היום כשהולכים לסופר יש חוק והתעריפים רשומים וכך גם צריך להיות עם שיחות לחו”ל”.

הוא הציע שבכל פעם שצרכן מבצע שיחה לחו”ל תקדים את השיחה הודעה שתודיע לו שהשיחה נעשתה שלא באמצעות חברת התקשורת איתה נרשם לשיחות לחו”ל.

דניאל בנאלי ממונה מערכות מיוחדות באגף פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת אמר בוועדה כי משרד התקשורת מודע לתלונות והמשרד נכון לבחון את הנושא. “שוק המכשירים הבינלאומיים עובר שינויים כי יש היום הרבה פתרונות אלטרנטיביים ואנחנו צריכים לחשוב על רגולציה מתאימה”.

יו”ר הוועדה ח”כ יעקב טסלר הודיע כי יפנה עוד היום לשר התקשורת ולמנכ”לית המשרד כדי שימצאו פתרון לבעיה  – הן לתעריפים המופרזים עבור שיחות לחו”ל שאינן באמצעות המפעיל והן לעצם יידוע הלקוח כשהוא מבצע שיחה באמצעות מפעיל אחר שעלולה לעלות לו כסף רב.​

* לא מן הנמנע כי מומחה הטלקום “יקבל השראה” מידיעה זו המתפרסמת כאן, ויפרסם את הדברים באתר שלו (תוך ביקורתו הקבועה על משרד התקשורת), אולי תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’.