מליאת הכנסת אישרה הארכת הפרוייקט הביומטרי בתשעה חודשים נוספים – עד 31.12.2016

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 41 בעד מול 39 נגד את הארכת הפרוייקט הביומטרי, זאת לאחר שמוקדם יותר הוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים אישרה ביום שלישי (29.3.2016) את הצו המאריך את פיילוט התיעוד ביומטרי בתשעה חודשים נוספים, עד סוף שנת 2016, וזאת לבקשתו של שר הפני אריה דרעי.

ברוב  של 16 בעד מול 13 נגד התקבלה בוועדה בקשת שר הפנים להאריך את הפרוייקט עד 31.12.2016. תוצאה דומה הושגה גם בבקשה להצבעה חוזרת (רביזיה). הוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים מורכבת משלוש וועדות: וועדת החוקה, חוק ומשפט,  מוועדת הפנים והגנת הסביבה ומוועדת המדע והטכנולוגיה.

בדיון בוועדה המשותפת לגבי צו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תקופת מבחן) (תיקון), התשע”ו – 2016 אמר עו”ד אבי חליבה סמנכ”ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש  במשרד הפנים כי שר הפנים דרעי כבר הודיע כי אין חולק בדבר נחיצות המאגר הביומטרי. עם זאת, עדיין נותרו חילוקי דיעות בין גורמי המקצוע השונים בדבר תכולת המאגר.

בתשובה לשאלה אמר גון קמני ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי כי גון קמני ראש הרשות לניהול המאגר הביומוטרי התקציב השנתי של הרשות הוא 10 מיליון ₪.

תקופת הפיילוט החלה ב- 30.6.2013. בחודש יולי 2015 אישרה הוועדה המשותפת ליישומים ביומטריים את בקשת שר הפנים דאז סילבן שלום, והאריכה תקופת הפיילוט של המאגר הביומטרי בתשעה חודשים נוספים עד ליום – 31.3.16. בשבוע שעבר, הוועדה דנה בדו”חות השונים המסכמים את תקופת המבחן.

הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה רם ולצר אמר בדיון הוועדה המשותפת כי “המלצות הוועדות השונות, קבעו כי כל הבחינות הושלמו, וכי קיים צורך במאגר ביומטרי של תמונות פנים בלבד. התעודות יכילו גם טביעות אצבע, אולם ללא מאגר של טביעות אצבע. הפרוייקט בעיקרו, הוא תיעוד לאומי חכם”.

ראש חטיבת טכנולוגיות במטה ללוחמה בטרור (לוט”ר) מר יואב זקס אמר “המאגר מאובטח ברמה גבוה מאוד. הודענו שכל הזמן נמשיך לשפר את האבטחה. לדבריו, לא מדובר פה ביצירת סיכון מהותי נוסף. אין מה לדבר על פריצת הצופן, כיון שהמאגר לא מחובר לגורם חיצוני כל שהוא”.

היו”רים המשותפים ח”כ ניסן סלומינסקי וצחי הנגבי אמרו כי הוועדה לא תאשר הארכה נוספת.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  29.3.2016 בשעה 10:36

■ עדכון: 29.3.2016  17:15