בג”ץ דחה עתירה של 52 עותרים נגד ראשת אגף הפיקוח על ייצוא ביטחוני במשהב”ט לגבי ייצוא ביטחוני של ישראלים הפועלים בדרום סודן

בית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק דחה (20.2.2019) עתירה של 52 עותרים לגבי ייצוא ביטחוני של ישראלים הפועלים בדרום סודן.

העתירה, באמצעות עו”ד איתי מק, הוגשה נגד ראשת אגף הפיקוח על ייצוא ביטחוני במשרד הביטחון, שר הביטחון, משרד הביטחון, משרד החוץ ואלוף (מיל’) ישראל זיו.

כבוד השופט דוד מינץ [ועימו כבוד השופטים נועם סולברג ואלכס שטיין] כותב בפסק הדין: “עניינה של העתירה בבקשת העותרים כי משיבה 1 תפעיל את סמכותה הקבועה בחוק הפיקוח על ייצוא בטחוני, התשס”ז – 2007, ותורה על ביטול או התליית רישיונות הייצוא הביטחוני (רישיונות למתן ציוד, ידע ושירותים ביטחוניים) שנתן אגף הפיקוח על ייצוא ביטחוני לישראלים הפועלים בדרום סודן, ובפרט רישיונות שקיבל משיב 5 [אלוף (מיל.) ישראל זיו].

“דינה של העתירה להידחות על הסף, מחמת קיומו של סעד חלופי. כפי שעולה מחוק בתי-משפט לעניינים מינהליים, התש”ס – 2000 (פרט 21(3) לתוספת הראשונה), הליך שעניינו בהחלטה, או בהיעדר החלטה של רשות לפי חוק הפיקוח נתון לסמכותו של בית-המשפט לעניינים מינהליים. משכך, עומד לפני העותרים סעד חלופי בדמות הגשת עתירה לבית-המשפט לעניינים מינהליים.

“העתירה נדחית אפוא. משלא נתבקשה תגובה, אין צו להוצאות”.