בארה”ב: תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ביקום וחברת DBS לגבי רכישת DBS מיורוקום

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”י הגישה היום (13.12.2017) דיווח לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך לגבי תביעה מתוקנת שהוגשה בארצות הברית.

בהודעה של בזק נאמר:

“ניתן בזאת דיווח מיידי כי ביום 12.12.2017 התקבלה בחברה הודעה מאת בי קומיוניקיישנס בע”מ, בעלת השליטה בחברה, לפיה ביום 11.12.2017 הוגשה בארצות הברית בקשה לאישור תביעה ייצוגית מתוקנת בהמשך לבקשה דומה שהוגשה במקור כנגד בי קום ונושאי משרה בה.

” במסגרת התביעה המתוקנת צורפו לרשימת הנתבעים לראשונה,  בין השאר,  גם חברת הבת של החברה, די.בי.אס שירותי לוויין (1998) בע”מ ונושאי משרה (בהווה ובעבר) בדי.בי.אס ובחברה (החברה עצמה לא צורפה להליך).

“יצויין, כי למיטב ידיעת החברה, התביעה טרם הומצאה לנתבעים שצורפו לתביעה.

“התביעה הוגשה בשם בעלי ניירות ערך של בי קום ובה נטען להצהרות כוזבות ומטעות שבוצעו על-ידי הנתבעים בקשר עם העיסקה משנת 2015 אשר במסגרתה רכשה החברה מיורוקום די.בי.אס בע”מ (חברה בשליטת בעלי השליטה בחברה) את יתרת מניות די.בי.אס שהוחזקו על ידה  לרבות בקשר עם התמורה המותנית השניה ששולמה על ידי החברה בהתאם לתנאי העיסקה.

“לטענת התובעים נודע להם על האמור לאחר פתיחת החקירה הגלויה בנושא זה של רשות ניירות ערך הישראלית ביום 20.6.2017 ומחיר ניירות הערך של בי קום ירד ממועד זה ועד ליום 7.9.2017 בשיעור משמעותי. בהתאם, מבקשים התובעים כי בית המשפט יחייב את הנתבעים לפצות את חברי הקבוצה על הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהאמור לעיל.

“אין באפשרותה של החברה להעריך בשלב זה את סיכויי התביעה”.

על ההודעה של בזק מהיום חתומה עו”ד לינור יוכלמן מזכירת החברה והממונה על האכיפה הפנימית.