ב’אנשים ומחשבים’ דווחו “בלעדית” על פרסום מכרז חדש של משרד הבריאות; ידיעה על אותו המכרז בדיוק פורסמה יומיים קודם לכן ב- Read IT Now

בחודש יולי האחרון פירסמתי כאן באתר ידיעה על תופעה החוזרת על עצמה בה “אנשים ומחשבים” מפרסמים ידיעות תחת הכותרת ‘בלעדי לאנשים ומחשבים’ למרות שעיקר המידע המופיע באותן הידיעות התפרסם כבר קודם לכן כאן ב- Read IT Now. שתיים מהדוגמאות שפורסמו בידיעה שלי היו קשורות למשרד הבריאות.

בידיעה אז הדגשתי כי “אין הכוונה לבייש (שיימינג) אלא להצביע על תופעה מתמשכת שרק כמה דוגמאות שלה הובאו כאן והן אינן היחידות. אני יודע מה אני מציע לקוראי אתר זה ומה היתרונות היחסיים של אתר זה מול אתרים גדולים יותר, לרבות אתרי החדשות הכלליים והכלכליים המובילים בארץ”.

והנה, ביום ראשון, 10 בספטמבר 2017, פורסמה שוב ידיעה עם הכיתוב “בלעדי לאנשים ומחשבים” שעסקה במכרז חדש של משרד הבריאות שפורסם ע”י שירה לב-עמי, מנהלת האגף למידע ומחשוב במשרד הבריאות או בתוארה הנוסף – מנהלת אגף בריאות דיגיטלית ומחשוב [במאמר מוסגר: לדעתי אמור להיות ‘רפואה דיגיטלית’ ולא ‘בריאות דיגיטלית’].

אלא שדבר פרסומו של אותו מכרז חדש של משרד הבריאות דווח כאן באתר כבר ביום שישי, 8.9.2017, אחר הצהריים, כלומר יומיים קודם לכן.

רוה”מ בנימין נתניהו בפגישה עם אנשי עסקים ישראלים ומקסיקניים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם אנשי עסקים ישראלים ומקסיקניים התייחס בין היתר לנושאי רפואה/בריאות:

“… בערך העצום של חדשנות. חדשנות יוצרת תעשיות חדשות ומשנה תעשיות ותיקות במהירות הבזק. חלקן יהיו עמידות בפני החדשנות לתקופה מסוימת, אך לא לאורך זמן. העתיד שייך למי שמחדש. אפשר לקחת תעשייה ותיקה ולהפוך אותה לחדשה.

“… תעשייה שלישית. אני נותן זאת רק כדוגמה. התעשייה השלישית היא בריאות דיגיטלית. אנו יכולים כעת לשנות את האופן שבו אנשים חיים, את בריאותם, את המחלות בהן הם יידבקו ואת המחלות מהן ניתן להימנע באמצעות רפואה מניעתית או רפואה מותאמת אישית. אנו עומדים לעשות זאת באמצעות בנק הנתונים של האוכלוסייה הישראלית, ל-98 אחוז מהציבור הישראלי יש תיקים ממוחשבים, כרטיסים המכילים את מסמכיהם הרפואיים מ-20 השנים האחרונות. בכוונתנו לקחת תת-קבוצה מתוכם, 100,000 איש, ולבצע משטחים גנטיים באמצעות דגימת רוק כדי לקבוע את ההרכב הגנטי שלהם, ובכוונתנו לקחת תת-קבוצה מתוך זה, 2,000 אנשים, ובאמצעות חיישנים לעקוב אחר פעילותם הפיזית.

” יהיה לנו כעת מאגר נתונים תלת-שכבתי, שבאמצעותו אנו מאמינים שנוכל להשיג רפואה מניעתית הרבה יותר יעילה והרבה יותר חסכונית ולפתח בד בבד גם רפואה מותאמת אישית. אלה הן תעשיות אדירות. אני יודע שאנשים מסתכלים על IT ומבינים את המהפכה הגדולה שהתחוללה כי אם אתם מסתכלים על עשר החברות המובילות בעולם מבחינת שווי שוק רק לפני עשר שנים ומסתכלים עליהן היום, רואים שמתוכן היו אז חמש חברות אנרגיה ורק חברת IT אחת, מייקרוסופט. היום נותרה אחת, אקסון, שירדה ממקום ראשון למקום חמישי, וחמש חברות IT.

“אני טוען שאתם הולכים לראות חברות אחרות או חברות שמשולבות עם חברות IT שייכנסו לתחום הזה של הכנסת חדשנות לכל תחום”.