באישור מ”מ החשכ”ל: התקשרות המשך של מינהל הרכש הממשלתי בפטור ממכרז עם בינת תקשורת מחשבים לשנה בהיקף 10 מיליון ש”ח

הגוף המפרסם: משרד האוצר – מינהל הרכש הממשלתי

שם הספק: בינת תקשורת מחשבים בע”מ

מהות ההתקשרות: התקנה, תחזוקה ואינטגרציה למערכות תקשורת נתונים

התחלת ההתקשרות: 17 בנובמבר 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2016, או עד לבחירת ספק זוכה במכרז החדש, לפי המוקדם מביניהם.

החלטה: באישור יובל רז מ”מ החשבת הכללית וזאת בהמלצת וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: בנימוקי וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל מ- 8 בנובמבר 2015 נאמר כי חברת בינת זכתה בנובמבר 2009 במכרז להתקשרות לתקופה של חמש שנים שהוארכה ע”י החשבת הכללית לשנה נוספת, עד 17.11.2015.

מכרז זה הוא חלק בלתי נפרד ממכרז לרכישת ציוד תקשורת אקטיבי. הסיבה שהופרד תחום זה לשני מכרזים היא בגלל מבנה שוק התקשורת  בישראל, היות ובתחום זה ההיצע נמוך (שני מציעים בלבד בזמנו) למתן שירותי תמיכה ותחזוקה ואלמלא התבצעה ההפרדה היה עשוי להכתיב בחירת ספק (יקר) לרכישת ציוד.

היקף ההתקשרות מאז תחילת הפעלתו ועד סוף רבע שלישי בשנת 2014 עומד על כ- 23 מיליון ₪ (לפני מע”מ). המכרז מופעל בהצלחה ולשביעות רצון המשרדים. היקף ההתקשרות לשמונה החודשים הראשונים של שנת 2015 הוא 7 מיליון ₪ (או 10 מיליון ₪ בחישוב שנתי). היקף דומה צפוי גם לשנת 2016.

היות ומכרז לציוד תקשורת חדש מכרז מממ 15-2015 אשר נועד להחליף את המכרז הקיים (מממ 7-2008) פורסם בספטמבר 2015 וצפוי להסתיים לקראת סוף הרבע הראשון של שנת 2016, לא ניתן כעת לפרסם מכרז חדש לנושאי התקנה, תחזוקה ואינטגרציה אלא רק לאחר שייבחר הזוכה במכרז לרכש ציוד אקטיבי.

לאחר קביעת הזוכה כאמור והכללת מפרטי התחזוקה שלו במכרז החדש יפעל המשרד להכנת המכרז החדש לתחזוקה ולפרסומו. שלבים אלה צפויים להסתיים ברבע הרביעי של שנת 2016.

יש חשיבות לבחירה בספק שיהיה בעל הסמכות יצרן בדרג הגבוה ביותר כולל חלפים והרשאות לציוד ולמותג שייבחר במכרז הציוד האקטיבי החדש. לא לכל המציעים לתחזוקת הציוד את כל ההרשאות מול כל היצרנים.