באישור החשכ”ל: פטור ממכרז בהתקשרות המשך של רשות האוכלוסין עם חברת HP לטובת פרוייקט תיעוד לאומי ממוחשב (תל”ם) [בהיקף של 105 מיליון ₪ ל- 10 שנים]

הגוף המפרסם: משרד הפנים/רשות האוכלוסין וההגירה

שם הספק: היולט-פקרד HP

מהות ההתקשרות: הארכת התקשרות עם חברת HP לטובת פרוייקט תיעוד לאומי ממוחשב (תלם): המשך ייצור תעודות זהות חכמות וביצוע פרסונליזציה במסגרת פרוייקט התיעוד הביומטרי

התחלת ההתקשרות: 1 ביולי 2015; סיום ההתקשרות: 3 ביוני 2025

החלטה: אושר ע”י החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג’ו. היקף כספי: 105 מיליון ₪.

הערות: תעודת זהות חדשה (תל”ם) – מערך המחשוב מופקד מטעם הרשות על עיצוב תעודת הזהות החדשה, הקמת מפעל הייצור, הקמת ממשקים בין מערכת “אביב” למערכות ההנפקה והחתימה הדיגיטלית.

ההתקשרות הראשונה עם חברת HP החלה בעקבות זכייתה במכרז פומבי לצורך ייצור תעודות זהות חכמות וביצוע פרסונליזציה מיולי 2013 ועד יולי 2015 עם אופציה להארכת ההתקשרות בחמש שנים נוספות. עלות ההתקשרות הראשונה עומדת על כ- 270 מיליון ₪ כולל מע”מ.

עד היום רכשה רשות האוכלוסין 5 מיליון תעודות זהות בעלות כוללת של 190 מיליון ₪ כולל מע”מ ובוצעו פרסונליזציות עבור 300,000 תעודות זהות [ההתחייבות של המדינה הייתה לרכישת 5 מיליון תעודות זהות חכמות עד 30.6.2015].

וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל כותבת בהחלטתה כי יש להציג לממונה על התקשוב הממשלתי ולסגן הבכיר לחשבת הכללית האחראי על המשרד את הדברים הבאים: סוגיית זכויות היוצרים בפרוייקט – יש להציג את התפיסה האסטרטגית בנושא זה עד ליום 30.8.2014. עם תום תקופת הפיילוט ולא יאוחר מ- 15 בספטמבר 2015 ידווח על סטטוס הפרוייקט. כמו כן יוצג סטטוס ביצוע הפרוייקט אחת לשנה. עד ליום 1 במארס 2020 יוצג אופו ההיערכות לסיום ההתקשרות עם הספק ביוני 2015 – עם תום תקופת הפטור.

תוקם וועדה משותפת למטה התקשוב הממשלתי ולגורם מטה חשבותי מטעם אגף החשכ”ל אשר תלווה את הפרוייקט ואת מימוש ההסכם עם חברת HP תוך ראייה כוללת של הפרוייקטים הגדולים של הממשלה הנעשים עם החברה בפטור ממכרז.