באישור החשכ”ל: התקשרות רת”א עם ישראייר לרכישת טיסות מנתב”ג לאילת במהלך אפריל, ל”שמירת הקשר בין אילת למרכז הארץ לאור משבר קורונה”; ארקיע לא הייתה מעוניינת להפעיל טיסות אלה

הגוף המפרסם: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים/רשות התעופה האזרחית (רת”א)

שם הספק: ישראייר תעופה ותיירות

מהות ההתקשרות: רכישת טיסות מנתב”ג לשדה התעופה רמון הסמוך לעיר אילת

התחלת ההתקשרות: 5 באפריל 2020; סיום ההתקשרות: 30 באפריל 2020

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “רשות התעופה האזרחית (רת”א) מבקשת הארכת והרחבת ההתקשרות עם חברת ישראייר.

“ממסמכי הפנייה עולה כי בעקבות משבר קורונה מתמודד ענף התעופה הישראלי עם ירידת ביקושים משמעותית. ירידת ביקושים זו צימצמה בצורה נכרת את פעילות ענף התעופה המקומי, אשר גרם לדלדול משמעותי במספר הטיסות ממרכז הארץ לאילת. קיים צורך לאומי חיוני בקיומו של קו טיסות תדיר ורציף שיאפשר לתושבי אילת והסביבה להגיע למרכז הארץ לצרכים שונים, כגון: העברת אספקה של ציוד רפואי, הטסת בדיקות ודגימות רפואיות, הטסת צוותים רפואיים והטסת תושבי אילת הנדרשים להגיע למרכז הארץ לצרכי עבודה או קבלת טיפולים רפואיים.

“עוד עולה ממסמכי הפנייה, כי חברת ישראייר הינה החברה היחידה אשר פועלת בקו נתב”ג- רמון. מהסיבות שפורטו לעיל, ביום 17.3.2020 התקשרה רת”א עם חברת ישראייר לרכישת 2 סבבי טיסה ביום, בוקר וערב, לתקופה של 14 ימים בעלות של עד 20,000 ₪ לסבב, ובסה”כ בהיקף של 560,000 ₪.

“כמו כן, סוכם כי מסכום התמורה ינוכו הכנסותיה של ישראייר ממכירת כרטיסים לנוסעים בטיסות אלו. יצוין, שבפועל החברה מכרה כרטיסים בהיקף של כ- 180,000 ₪ כך שלמעשה נוצלו עד כה כ- 380,000 מהיקף ההתקשרות.

“עוד יצוין, כי התקשרות זו אושרה על ידי ועדת המכרזים של רת”א וועדת הפטור המשרדית לפי תקנה 3(2) לתח”מ, ולאחר שהוועדה שוכנע כי ההתקשרות נדרשת למניעת נזק של ממש וכי היא בהיקף ולתקופה המזעריים הנדרשים בנסיבות העניין.

“ההתקשרות הראשונה מסתיימת ביום 2.4.2020 ומנהל רת”א ומשרד התחבורה סבורים כי קיים צורך להארכת ההתקשרות עד לתום חודש אפריל, בשל היותה חיונית ועשויה למנוע נזק של ממש.

“ההתקשרות המבוקשת הינה לעד 45 סבבי טיסה במהלך חודש אפריל, בעלות מקסימלית של 20,000 ₪ לכל סבב ובסך הכל 900,000 ₪. מאחר וקיימת יתרה בהתקשרות הקודמת של 180,000 ₪, ההרחבה המבוקשת היא בהיקף של 720,000 ₪.

“משיחה עם המשרד עולה כי נעשתה פניה גם לחברת ארקיע אולם הם אינם מעוניינים להפעיל טיסות”.